Jak zorganizować integrację i team building dla pracowników?

Mateusz Rąbalski
07.06.2023

Czujesz, że w Twoim zespole pracowniczym, narasta presja? Pracownicy są mniej efektywni i pomysłowi albo po prostu firma rozrasta się i chciałbyś zapoznać nowe osoby z dotychczas pracującymi? Zorganizuj im wyjazd integracyjny!

Jak zorganizować integrację dla pracowników? Czy to w ogóle jest potrzebne? Jak się do tego zabrać? Na te oraz inne pytania znajdziesz odpowiedź w poniższym artykule.

Kiedy warto przeprowadzić spotkanie integracyjne w hotelu konferencyjnym?

Zdarza się tak, że w firmie pojawiają się nowi pracownicy. Jest do doskonały moment, aby zintegrować zespół. Obecna kadra ma możliwość zapoznania się z nowo zatrudnionymi, od początku budując prawidłowe relacje w pracy. Spędzenie 2-3 dni poza firmą da możliwość połączenia przyjemnego z pożytecznym. Taki wyjazd można wzbogacić o szkolenie i podwyższenie kompetencji swoich pracowników, co jest zawsze wartością dodaną.  

Etapy organizacji wyjazdu integracyjnego

Na początek proponujemy zbadać potrzeby pracowników, np. w formie ankiety. Przed organizacją wyjazdu, aby określić jego cele i przygotować adekwatną agendę.

Warto zastanowić się również nad aktywizacją uczestników. Sama teoria to dzisiaj za mało. Uczestnicy powinni aktywnie zaangażować się w team building. Warto przygotować kilka krótkich zadań do rozwiązania lub wykorzystać nowe technologie, by przeprowadzić quiz z nagrodami, grę terenową lub inną formą atrakcji.

I na koniec wybór miejsca. Proponujemy wybrać takie z dostępem do natury. Proponujemy Mikołajki Resort Hotel & SPA -  hotel konferencyjny na Mazurach. Bliskość jeziora i lasów, rozległy teren doskonale sprawdzą się na organizację integracji na świeżym powietrzu. Hotel posiada również zaplecze konferencyjne, w tym sale oraz pełną infrastrukturę, niezbędną do przeprowadzenia szkolenia lub zajęć we wnętrzu.

Na co zwrócić uwagę organizując wyjazd integracyjny?

Organizując wyjazd integracyjny należy zwrócić uwagę na:

  1. Potrzeby i możliwości uczestników
  2. Długość pobytu
  3. Wybór lokalizacji
  4. Ofertę gastronomiczną
  5. Rodzaj atrakcji team buildingowej
  6. Transport

Wszystkie powyższe wytyczne, warto rozważyć robiąc analizę konkurencji, tak, aby dopasować kosztorys do zaplanowanego budżetu. Jeżeli uważasz, ze nie podołasz samodzielnie z organizacją i spięciem wszystkiego, proponujemy zatrudnić do tego agencję eventową, które specjalizują się w organizacji tego typu przedsięwzięć od A do Z.

Jakie korzyści niesie ze sobą integracja w hotelu konferencyjnym na Mazurach?

Każda integracja niesie za sobą wiele korzyści. Scala zespół, wskazuje, na jakim polu potrzebne są szkolenia np. pracy w grupie. Rozluźni atmosferę i naładuje akumulatory do kolejnych wyzwań. Dlatego, drogi pracodawco, rozważ wyjazd integracyjny dla swoich pracowników, również po to, aby zbudować rodzinne relacje między zatrudnionymi, wszak można powiedzieć, że miejsce pracy jest drugim domem.

Informacja prasowa

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie