Jak zautomatyzować marketing w e-commerce?

Jerzy Biernacki
27.10.2022

Marketing jest jednym z najważniejszych elementów w funkcjonowaniu każdego przedsiębiorstwa. Teraz kiedy większość biznesów i usług przeniosła się do sieci, jest to jeszcze ważniejsze. Nowoczesne narzędzia stosowane w e-commerce takie jak livechat czy callback stały się wręcz znakiem rozpoznawczym każdej firmy działającej w sieci. Dlaczego automatyzacja marketingu jest tak ważna?

Dlaczego warto skorzystać z automatyzacji marketingu?

Zalety wynikające z marketing automation są bardzo liczne. Do najważniejszych z nich należy zaliczyć:

  • Większą personalizację komunikatów kierowanych do klientów. Pozytywnie wpływa to na ich satysfakcję z usług danej firmy, więc chętniej będą do niej wracać;
  • Zwiększenie bazy subskrybentów newslettera, którzy są realnie zainteresowani inwestycją w dany produkt bądź usługę;
  • Odciążenie pracowników poprzez eliminację z ich pracy powtarzalnych czynności, których wykonanie można poświęcić np. chatbotowi, który będzie rozmawiał z klientem i wysyłał mu zaprogramowane wiadomości przez livechat;
  • Zwiększenie wskaźnika konwersji poprzez dostosowanie rodzaju treści oraz czasu interakcji indywidualnie do potrzeb danego użytkownika;
  • Zwiększenie wskaźników utrzymania klienta dzięki możliwości uruchomienia kampanii z indywidualnie dopasowanymi rekomendacjami pod danego klienta;

W praktyce automatyzacja marketingu sprawia, że klient, który odwiedza daną stronę Internetową, ma dostęp do narzędzi takich jak livechat czy callback od czater.pl, które są dopasowane do jego indywidualnych potrzeb. Odpowiednio wybrane oprogramowanie jest w stanie na przykład przedstawić osobie zainteresowanej zakupami, produkty wpisujące się w jej potrzeby np. na podstawie listy wyszukiwań, które prowadziła ona w Google. Zasadniczo przy obecnym rozwoju technologicznym, nie ma racjonalnego uzasadnienia na prowadzenie sklepu czy firmy oferującej usługi online bez zautomatyzowanego marketingu.

Livechat i callback – narzędzia niezbędne w automatyzacji marketingu

Livechat oraz callback to narzędzia coraz częściej stosowane w zautomatyzowanym marketingu. Czym one jednak są? System callback działa bardzo prosto. Wyobraź sobie sytuację, że klient wchodzi na Twoją stronę Internetową. Po określonym czasie (który Ty ustalasz), pojawia się mu okienko, które oferuje bezpłatną rozmowę zwrotną. Klient zostawia swój numer telefonu, a Twoja firma oddzwania do niego nawet w przeciągu kilkudziesięciu sekund. Callback zasadniczo eliminuje potrzebę wypełniania skomplikowanych formularzy czy szukania podstrony kontaktowej, żeby odnaleźć numer do firmy. 

Konsument nie musi również czekać na to, aż konsultant łaskawie odbierze telefon. Dla osób ceniących sobie swój czas jest to niezwykle ważna zaleta. Ponadto callback posiada również opcje ustalenia przez konsumenta daty i godziny, kiedy dany telefon zwrotny powinien być wykonany. Dzięki temu nie ma ryzyka, że konsultant zadzwoni np. w godzinach pracy klienta.

Livechat działa na podobnej zasadzie. Gdy klient odwiedza stronę, po chwili wyskakuje okienko czatu, gdzie bot może rozpocząć rozmowę ze standardowym pytaniem w stylu „Jak możemy pomóc?”. Okienko cały czas będzie wisieć (chyba że klient je zamknie bądź zminimalizuje) i to on decyduje, kiedy zacząć rozmowę. Kiedy klient odpowie na czacie, bot przełączy go do konsultanta. Jest to narzędzie znacznie usprawniające komunikację z klientem. W końcu to on decyduje, kiedy zacząć rozmowę z konsultantem, a pracownik dzięki livechatowi może prowadzić dyskusję z kilkoma osobami na raz. Dzięki temu, obsługa klienta jest jeszcze lepsza.

Należy pamiętać, że możliwość personalizacji komunikacji z klientem to rzecz absolutnie niezbędna w obecnym biznesie. Bez niej nie da się prowadzić firmy online. Innymi słowy - warto stawiać na automatyzację wykorzystując livechat oraz callback - usługi traktujące klienta końcowego podmiotowo!

Artykuł partnera

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Na naszej stronie korzystamy z plików cookies w celu spersonalizowania reklam, więcej informacji.