Jak zareklamować swój produkt i usługi?

Piotr Kowalczyk
06.05.2016

Gdy mamy własną firmę zastanawiamy się jak ją promować. W obecnych czasach można to robić na wiele sposób, co nie tylko umożliwia nam zbudowanie rozpoznawalnej marki, jaki i ogromną możliwość wyboru sposobu promocji.

Promowanie w Internecie

W obecnych czasach nasza firma nie dotrze do wielu osób, jeśli nie będzie miała swojej profesjonalnej strony w Internecie. Strona jest naszą wizytówką. Pokazuje naszą ofertę i pozwala potencjalnym klientom bliżej zapoznawać się z naszymi działaniami. Prawie tak samo ważne, jak posiadanie strony www jest istnienie w mediach społecznościowych. Aktywny fanpage generuje klientów i pozwala myśleć o naszej firmie, jako takie idącej z duchem czasu.

Prowadzenie strony internetowej pozwala na stały kontakt ze swoimi klientami. Gdy strona jest prowadzona profesjonalnie, potencjalni klienci nas z tym kojarzą. Nawet gdy sami nigdy nie skorzystają z naszych usług, bo nie będą mieli takiej potrzeby, po wspomną innym, że istnieje taka firma jak nasza.

Jakie są plusy prowadzenia fanpage firmowego? Z pewnością jest to dobrą formą promocji, jak i nawiązywania interakcji z innymi ludźmi. Wiele firm zatrudnia specjalne osoby, które zajmują się ich fanpage. Regularne prowadzenie fanpage przynosi wiele korzyści. Począwszy od kreowania pozytywnego wizerunku firmy, poprzez nawiązywanie relacji, a skończywszy na trafianiu do potencjalnych klientów.

Promowanie na targach wystawienniczych

To doskonała okazja, by dać się zauważyć. Targi organizowane są w wielu miastach, dlatego możemy trafić do grona odbiorców, nie tylko w najbliższej okolicy. Warto przygotować na targi specjalną ofertę, jak i prezentację naszego stoiska i reklamy. Nim wybierzemy określone systemy wystawiennicze warto zapoznać się z bogatą ofertą na rynku. Nasze stanowisko powinno szczególnie przyciągać wzrok, dlatego opłacalne jest spędzanie paru chwil na obeznaniu się z tematem: systemy targowe. Systemy targowe obejmują ścianki wystawiennicze, stoiska targowe, ściany i podświetlenie led, mobilne stanowiska, stojaki bannerowe, trybunki promocyjne- i wiele innych. Zastanówmy się czego nam konkretnie potrzeba, by przyciągnąć wzrok innych.

Ulotki i ogłoszenie w gazetach

To najbardziej tradycyjne sposoby reklamowania swojego biznesu. Ogłoszenie w gazecie warto dać na początku swojej działalności. Zwrócimy wtedy wszystkim uwagę, że pojawiły się w okolicy usługi dobrej jakości w określonym zakresie.

Ulotki też są dobrym pomysłem. Powinny być one dostosowane do branży, w jakiej działamy. Do tego osoby, które rozdają ulotki, powinny rozdawać je w różnych częściach miasta, w zależności od tego, jaką działalność prowadzimy. Na przykład, gdy otwieramy szkołę językową, dobrym pomysłem jest rozdawanie ulotek przy szkołach, a także biurowcach. Tam znajdziemy potencjalnych klientów.

Nie ważne, jaką formę promocji wybierzemy- musimy ją dobrze zaplanować, tak by dotarła ona do, jak najszerszego grona odbiorców. Co jak co, na reklamie nie warto oszczędzać, bo to jej jakość wpływa na ilość klientów i odbiór naszej firmy.

Artykuł powstał we współpracy z firmą Pola Studio

Artykuł partnera

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie