Jak wybrać idealną taśmę z nadrukiem dla Twojego produktu?

Antoni Kwapisz
25.09.2023

Taśmy z nadrukiem to wyjątkowo praktyczne akcesoria do pakowania. Oprócz tego, że stanowią zabezpieczenie dla zawartości paczki, mogą dodatkowo pełnić funkcje promocyjne i estetyczne. Odpowiednio zaprojektowana taśma z nadrukiem stanie się idealną wizytówką firmy.

Taśma z nadrukiem do zabezpieczania przesyłek

Taśmy z nadrukiem są powszechnie stosowane w sprzedaży wysyłkowej. Najczęściej wykorzystuje się je do zabezpieczania opakowań, w których wysyłane są produkty. Taśmy pakowe zamykają pudełka kartonowe i inne rodzaje opakowań. Ze względu na fakt, że pełnią funkcję ochronną, niezwykle istotna jest ich jakość, trwałość oraz funkcjonalność. Przed wyborem taśmy z nadrukiem należy przede wszystkim sprawdzić, czy przylega ona idealnie do opakowania. Tylko wtedy jest w stanie zabezpieczyć przesyłkę przed dostępem nieuprawnionych osób. Do zabezpieczenia przesyłek warto więc sięgnąć wyłącznie po najwyższej jakości produkty, np. wytrzymałe taśmy samoprzylepne Hot-Melt. Kluczową kwestią w tym wypadku jest także trwałość nadruku. Powinien być odporny na działanie czynników zewnętrznych i warunków pogodowych. Słaba jakość taśmy z nadrukiem może negatywnie wpłynąć na odbiór firmy przez klienta.

Taśma z nadrukiem jako narzędzie marketingowe

Taśma z nadrukiem, którą zabezpieczone jest opakowanie, to zazwyczaj pierwsza rzecz, na którą zwraca uwagę odbiorca. Jeśli przyciąga wzrok i wyróżnia się na tle innych przesyłek, stanowi doskonały nośnik reklamy. Tego typu narzędzia marketingowe mają istotne znaczenie, ponieważ sukces firmy w dużej mierze zależy od jej wizerunku. Taśmy z nadrukiem pozwalają utrwalić wizerunek marki w świadomości odbiorcy. W wielu sytuacjach przesyłki oznakowane taśmą firmową stają się swego rodzaju alternatywą dla drukowanych wizytówek.

Taśma z nadrukiem ostrzegawczym

Oprócz zaklejania opakowań taśma z nadrukiem może również pełnić funkcję ostrzegawczą. Przesyłka, oklejona taśmą ostrzegawczą, wysyła komunikat do wszystkich osób, które mają z nią styczność. Nadrukowane na taśmie pakowej ostrzeżenie “Uwaga szkło” lub “Fragile” ma za zadanie chronić delikatną zawartość paczki. Komunikat składnia do odpowiedniego obchodzenia się z taką przesyłką. Szczególnie przydatna jest wśród nadawców, którzy na co dzień wysyłają delikatne i kruche przedmioty, np. ceramikę czy sprzęt elektroniczny.

Estetyka paczki

Taśmy z nadrukiem mogą także wpływać na estetykę opakowań. Jeśli są kolorystycznie dobrane do identyfikacji wizualnej firmy, to z pewnością zwrócą na siebie uwagę odbiorców. Taśma z nadrukiem nie musi być znakowana wyłącznie logotypem marki. Może posiadać nadruk okolicznościowy, np. w postaci świątecznego wzoru. Dzięki temu podczas pakowania paczki nie będą potrzebne już kokardy ani inne ozdoby. Co więcej, na taśmie z nadrukiem może znajdować się też spersonalizowany komunikat do odbiorcy. Taka paczka z pewnością zapadnie w pamięci konsumenta, a dodatkowo będzie świadczyć o profesjonalnym podejściu firmy do jego obsługi.

Na co zwrócić uwagę, dobierając taśmę z nadrukiem do swojego produktu?

Taśma z nadrukiem powinna być atrakcyjna wizualnie, ale przede wszystkim istotna jest jej funkcjonalność oraz trwałość. Warto więc wybierać wyłącznie sprawdzonych dostawców, którzy oferują najwyższej jakości produkty. Firma TCM Service to wiodący producent taśm samoprzylepnych z nadrukiem. Za obsługę klienta odpowiada doświadczona kadra z wieloletnim doświadczeniem. TCM Service posiada nowoczesny park maszynowy, za pośrednictwem którego oferuje jakościowe produkty, dostosowane do indywidualnych potrzeb klientów.

Informacja prasowa

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie