Jak przygotować strategię na social media?

Jerzy Biernacki
17.01.2022

Działania marketingowe, aby przyniosły pożądane efekty, muszą być odpowiednio przemyślane i zaplanowane. Pomóc może w tym odpowiednia strategia na social media. Czym jest? Jak ją stworzyć? O czym pamiętać? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziesz w naszym artykule, przygotowanym we współpracy z ekspertami z firmy Tears of Joy, specjalizującej się w social media marketingu.

Strategia social media – czym jest?

Strategia social media często porównywana jest do nawigacji – wyznacza kierunek, w którym należy się poruszać, by dotrzeć do pożądanego celu. Pomaga również w nakreśleniu nie tylko celu głównego, ale też pobocznych i w wyborze narzędzi oraz procedur, dzięki którym te cele będzie można osiągnąć. Strategia może być mniej lub bardziej rozbudowana. Ma być planem, który pozwoli osiągnąć oczekiwane efekty, a zarazem będzie motywować do systematycznej pracy. Im skrupulatniej zostanie przygotowana, tym łatwiej będzie ją realizować.

Dlaczego strategia social media jest ważna?

Strategia social media w dzisiejszych czasach jest nieodłącznym aspektem strategii marketingowej każdej firmy – zarówno tej, która działa w internecie, jak i tej, która funkcjonuje stacjonarnie. Starannie przemyślany sposób komunikacji w mediach społecznościowych może dostarczyć wielu korzyści – m.in. pozwala dotrzeć do grupy docelowej, nawiązać trwałe relacje z odbiorcami, budować wizerunek marki, promować produkty i usługi, zwiększać konwersję, a także zwiększać wiarygodność firmy. Sprawdź, jak ją przygotować!

Jak przygotować strategię na social media?

Prezentujemy kilka wskazówek od ekspertów firmy Tears of Joy, które podpowiedzą Ci, jak stworzyć skuteczną strategię social media.

  • Zacząć należy od odpowiedzi na pytanie, jaki jest cel w prowadzeniu działań social media – może to być np. większa sprzedaż, pozyskanie nowych klientów, wypromowanie konkretnego produktu lub usługi.
  • Wskazanie celów pobocznych – np. pozyskanie większej ilości polubień, zbudowanie większego zasięgu postów, zwiększenie zaangażowania odbiorców pod postami.
  • Wskazanie grupy docelowej – dokładne określenie cech charakterystycznych dla grupy docelowej pozwoli ją zawęzić, co będzie sprzyjało doprecyzowaniu działań. Inaczej bowiem będziemy kreować kampanie dla matek z dziećmi, gdy sprzedajemy wózki, a inaczej do młodzieży, której chcemy sprzedać modne bluzy.
  • Wybór narzędzi, które pomogą w realizacji celów – począwszy od ustalenia kanałów komunikacji i rodzajów social mediów, aż po zaplanowanie typu publikacji (np. grafiki, zdjęcia, wideo, konkursy, relacje itd.). Warto tu też uwzględnić styl komunikacji, adekwatny do grupy docelowej.
  • Analiza SWOT – jest to technika służąca do porządkowania i analizy informacji, która pomaga w określeniu mocnych i słabych firm, a także jej szans i zagrożeń. Uwzględnia się tu zarówno obecną sytuację przedsiębiorstwa, jak i perspektywy rozwoju firmy, a ponadto analizuje działania konkurencji.
  • Budżet – na końcu ważne jest też oszacowanie kwot, jaki jest się w stanie przeznaczyć na miesięczne, kwartalne czy roczne działania w mediach społecznościowych.

Artykuł partnera

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie