Poczekalnia w hotelu to miejsce, które powinno być obdarzone szczególną uwagą właściciela obiektu. To przez jego rozmach i wystrój goście zazwyczaj wyrabiają sobie pierwszą opinię na temat standardu miejsca, w którym spędzą swój czas. Niewiele osób działających w branży wie jednak jakie elementy powinien zawierać wystrój tak istotnego pomieszczenia. Po przeczytaniu tego artykułu dowiesz się, jakie są konieczne elementy, które powinna zawierać poczekalnia w hotelu oraz jakie rodzaje wystroju zapewnią gościom najlepsze wrażenie.
Najważniejszą rzeczą, którą warto zrozumieć w projektowaniu poczekalni czy recepcji, jest fakt, że nie istnieje uniwersalny kanon lub wzór idealnego pomieszczenia. Wszystkie decyzje, które podejmiemy, muszą być kompozycyjnie zgodne z wystrojem pokojów, wyglądem zewnętrznym hotelu, a nawet paletą kolorów ścian, sufitu czy podłóg. Mimo różnorodności pomysłów i stylów, w jakich wykonanych może być wystrój naszego obiektu, to poczekalnia musi być miejscem uwypuklającym charakterystyczne elementy i rozwiązania, które zapadną w pamięć gościom.
Wystrój musi jednocześnie spełniać założenia szeroko rozumianej funkcjonalności. Warto postawić na to, aby kolorystyka pomieszczenia naturalnie wskazywała na miejsce, w którym jest recepcja. Ciekawą metodą realizacji takiego zabiegu jest zastosowaniu zimniejszych i niewyróżniających się barw w strefach bez konkretnego przeznaczenia, a zastosowaniu bardziej ostrych barw w miejscu, gdzie znajduje się recepcja. Zależnie od wysokości pomieszczenia, można zainstalować nad nią rzucający się w oczy żyrandol zawierający błyszczące, szklane elementy. Takie inteligentne rozmieszczenie elementów wystroju pozwoli nawigować uwagą odwiedzającego i osiągnąć dobre "pierwsze wrażenie"przy zapewnieniu przejrzystość pomieszczenia.
Kluczowe dla zapewnienia pełnej funkcjonalności i komfortu używania poczekalni w hotelu jest zapewnienie gościom realizacji wszystkich podstawowych potrzeb. Pomieszczenie, w którym docelowo pojawiać się będzie wiele osób każdego dnia, powinno zawierać wystarczającą ilość miejsc i przestrzeń, by choćby w jednym momencie goście mogli spędzić wygodnie czas.
Jeśli w okresie świadczenia usług hotelarskich odbywają się ważne wydarzenia sportowe lub społeczne, warto zaopatrzyć poczekalnię w telewizor, który widać z każdego fotelu bądź krzesła umieszczone w poczekalni. Poza umieszczeniem w niedalekiej odległości od wejścia toalety, dla pozytywnego odbioru naszego hotelu istotna będzie dostawa wody dla strudzonych przybywających. Zaopatrując poczekalnie w niepozorny dystrybutor wody, idealnie wpiszemy się w panujący w pomieszczeniu wystrój tak bardzo wymaganą przez klientów funkcjonalność.
Artykuł partnera