Etapy tworzenia strony internetowej

Marek Szydełko
18.06.2020

Kreowanie nowej witryny w Internecie może mieć miejsce z kilku powodów: nowa firma lub marka wchodzi na rynek, stara strona www już nie funkcjonuje lub nie może zostać zaktualizowana. Tworzenie stron internetowych w każdym z tych wariantów to proces, na który składa się szereg elementów. Każdy z nich dla finalnego efektu ma równie duże znaczenie. Połączenie kompleksowego podejścia do całego tego procesu z kreatywnością i wykorzystywaniem aktualnie panujących w Internecie trendów, to swoisty przepis na sukces. Prześledźmy poszczególne etapy procesu kreacji nowej witryny www, by dowiedzieć się, na czym należy się skupiać na danym etapie pracy.

Kontakt z Klientem – tak, aby dokładnie dowiedzieć się, czego Klient potrzebuje. Brzmi to jak truizm, aczkolwiek bez nacisku na ten element, tworzenie nowej strony internetowej może okazać się bezowocne. Wszystkie narzędzia pracy, projekty graficzne i konstrukcyjne, a także efekt prototypowy i finalny, muszą być ściśle konsultowane z Klientem. Element ten jest kluczowy na starcie projektu, ale bez niego wszystkie kolejne etapy również będą możliwe do skutecznego przeprowadzenia tylko w ograniczonym zakresie.

Projektowanie graficzne – zaczynamy od tego, jak strona www ma wyglądać. Jest to kluczowe z punktu widzenia każdego kolejnego elementu danej realizacji. Tworzymy szereg wizualizacji i propozycji graficznych, z których wynika także zastosowanie konkretnych, różniących się od siebie w każdej propozycji, rozwiązań w konstrukcji strony. Wraz z Klientem wybieramy finalny projekt, który najlepiej zaspokaja potrzeby Klienta, a także jest zgodny z jego wizją strony.

Kodowanie projektu – faktyczna realizacja wybranego projektu graficznego. Na tym etapie ważny jest odpowiedni dobór narzędzi programistycznych oraz rozwiązań produkcyjnych, by dążyć do efektu finalnego zbieżnego z wybranym projektem graficznym. Wybieramy odpowiednie efekty graficzne i tekstowe, prezentujemy Klientowi paletę możliwości odnośnie form aranżacji jego powstającego strony internetowej.

Testy i wdrożenie – ostatni etap powstawania nowej strony internetowej, kluczowy z punktu widzenia jej rzeczywistej płynności w funkcjonowaniu. Testujemy wydajność witryny oraz poszczególnych szablonów ze standardami, które w przyszłości umożliwią efektywne pozycjonowanie strony w Internecie. Cała strona musi przejść pozytywnie weryfikację poprawności kodu, linkowania oraz funkcjonowania wdrożonych efektów graficznych.

Po wdrożeniu strony www na serwer finalny praca jest zakończona, a efekt sprawdzony bezpośrednio z Klientem gwarantuje jej sprawne działanie i spełnianie swojej funkcji w sieci. Powyższy proces, na który jak widać składa się kilka mocno rozbudowanych elementów, gwarantuje pełnię zadowolenia Klienta. Warto podkreślić to ponownie: żaden z powyższych etapów nie mógłby być przeprowadzony skutecznie, bez ścisłej współpracy z Klientem, który przecież najlepiej wie, czego potrzebuje od swojej strony internetowej.

Informacja prasowa

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie