Dlaczego warto zdecydować się na druk katalogów produktowych?

Maciej Piwowski
21.02.2022

Reklama różne ma oblicza i w różny sposób dociera do potencjalnych klientów. Jedną z jej najpopularniejszych i uniwersalnych form są katalogi produktowe. Dzięki nim można w prosty i atrakcyjny sposób przedstawić ofertę firmy, a także skutecznie przyciągnąć uwagę klienta do określonych produktów. Jednak katalogi mogą pełnić również inne ważne funkcje. Dlaczego warto zdecydować się na druk katalogów produktowych?

Tradycyjne środki przekazu wciąż w formie

Mimo że niemal cały świat przeniósł się w wirtualną rzeczywistość, to jednak wciąż są ludzie i zapewne nigdy ich nie braknie, którzy preferują tradycyjne środki przekazu, czyli słowo pisane na papierze. Dla niektórych jest nawet niepojęte, że mogłoby być inaczej. I choć wiele młodszych i starszych osób wertuje katalogi w wersjach online, to nie brakuje takich, którzy wciąż chętniej sięgną po wariant papierowy. Mało tego - nawet ci najbardziej zapaleni użytkownicy laptopów i smartfonów nie pogardzą w wolnej chwili tradycyjnym katalogiem, np. w poczekalni do lekarza. A to najlepszy dowód na to, że tradycyjne środki przekazu są wciąż w świetnej formie.

Niezwykle ważna wizytówka firmy

Katalog produktowy to od zawsze jedna z najważniejszych wizytówek każdej firmy. Uważa się nawet, że producent, który nie posiada dobrej jakości katalogu swoich produktów, nie jest w pełni profesjonalny. Jest to zdecydowana ujma na honorze. Każdy katalog produktowy jest więc wizytówką firmy i w dużym stopniu pracuje na jej renomę.

Nie można jednak w tej kwestii pominąć jego jakości, ponieważ kiepski katalog tak naprawdę może wyrządzić więcej złego niż dobrego. Co poczuje potencjalny klient, który weźmie do ręki katalog, który dajmy na to zaskoczy go fruwającymi i brakującymi stronami? Albo zamieszczone w nich zdjęcia i opisy są nieczytelne, niedokładne i po prostu brzydkie? Taki katalog skutecznie zniechęci, dlatego drukarnia katalogów produktowych musi zawsze jakość stawiać na pierwszej stronie. Działa to także w odwrotną stronę - inwestor nie może oszczędzać na katalogu - to jego ważne narzędzie pracy, które pracuje na wizerunek firmy.

Większa różnorodność i więcej treści

Dobrej jakości katalogi produktowe to coś znacznie więcej niż tylko prezentacja wszystkich produktów. Dlatego warto zamieścić w nich nie tylko dobrej jakości zdjęcia, ale również ciekawe i dokładne opisy. Świetnie sprawdzają się także porady i wskazówki, jak dany produkt można wykorzystać - dzięki temu katalog staje się również wartościowym poradnikiem, po który będzie można sięgnąć częściej i przy różnych innych okazjach. Są klienci, którzy czekają z niecierpliwością na nowy katalog, który jest dla nich swego rodzaju czytadłem do popołudniowej kawy. To jasne jednak, że praca nad takim katalogiem zajmie więcej czasu, ale przynosi on znacznie lepsze efekty.

Komfortowe oglądanie w każdych warunkach

Drukarnia katalogów produktowych może wydrukować ten firmowy niezbędnik praktycznie w każdym preferowanym rozmiarze. Pod uwagę bierze się jednak oczekiwania odbiorców, więc katalog produktowy nie powinien być ani zbyt mały, ani zbyt duży - ma być wygodny do oglądania w każdych warunkach, ponieważ za to właśnie klienci go cenią. Jego ewidentną zaletą jest to, że można do niego wielokrotnie powracać, wybrane produkty oznaczać fiszkami, porównywać i dopiero po pewnym czasie podjąć decyzję. Oglądanie katalogów w wersji online nie jest tak wygodne i znacznie szybciej zniechęca. A jeśli jeszcze oglądamy go w telefonie, to nic dziwnego, że egzemplarz papierowy cieszy się wciąż dużym uznaniem.

Ważne narzędzie pracy firmy

Nieraz zdarza się, że przyjmujemy w biurze kontrahenta, ważnego klienta czy inwestora - jak przedstawić mu swoje produkty? Oczywiście jeżeli spotkanie było umówione, to mamy bardzo wiele innych możliwości, w tym prezentacje multimedialne, ale bardzo często się zdarza, że bywamy zaskoczeni, a wtedy katalog jest najważniejszym narzędziem - można go w każdej chwili przekazać do przejrzenia na wygodnej, firmowej kanapie, a przede wszystkim przydatny jest w sytuacjach, gdy klient musi chwilę poczekać.

Można się nim podzielić i tym samym zyskać nowych klientów

Wciąż cieszą się popularnością firmy, które sprzedają swoje produkty tylko za pomocą katalogów i swoich konsultantów. Nic dziwnego - katalog z kosmetykami można przy kawie obejrzeć z koleżanką, mamą, ciocią czy córką. Zaprezentowany w ten sposób szerszej publiczności mimowolnie staje się skuteczną reklamą i nawet jeśli nie przyciągnie od razu klienta, to pozostanie w jego świadomości i być może wraz z nowym egzemplarzem skusi go ostatecznie do dokonania zakupów. W ten sposób katalog może zataczać bardzo szerokie kręgi wśród dalszych i bliższych znajomych.

Katalogi produktowe, które wzbudzają zaufanie

Każdy, kto bierze do ręki katalog produktowy, jest znacznie bardziej świadomy istnienia określonej marki. Jest w pełni przekonany, że dany produkt istnieje i można go bezpiecznie zakupić. Tym samym również darzy większym zaufaniem samą firmę. Piękne i wysokiej jakości katalogi zdecydowanie wzbudzają zaufanie i świadczą na korzyść każdej firmy, w tym pracując także na jej wizerunek.

Katalogi produktowe są więc zarówno skutecznym narzędziem pracy, jak i porządną reklamą. Profesjonalna drukarnia katalogów produktowych realizuje zlecenia druku katalogów z dbałością o najmniejszy szczegół. Warto więc wziąć pod uwagę takie aspekty jak format, sposób łączenia kartek np. szyte czy klejone, jakość papieru czy nawet grubość okładki - są to być może drobnostki, ale mają niebagatelne znaczenie dla wyglądu i funkcjonalności każdego katalogu.

Partnerem artykułu jest cyfrowo.com.pl - drukarnia cyfrowa, oferująca wydruk katalogów produktowych. 

Artykuł partnera

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie