Dlaczego strona internetowa Twojej firmy powinna być bogata w treść?

Mateusz Rąbalski
06.09.2017

Posiadasz atrakcyjnie zaprojektowaną graficznie stronę internetową, której designu nie powstydziłby się nawet prawdziwy artysta? Witryna jest zarazem w pełni responsywna, prosta w obsłudze oraz użyteczna dla odwiedzających? Jeśli ciągle zastanawiasz się jednak, dlaczego nie przekłada się to na wzrost sprzedaży, wiedz że powodem może być uboga lub rzadko aktualizowana treść.

Teksty na stronie warunkiem skutecznego pozycjonowania

Pamiętaj o tym, że strona zbudowana jedynie na podstawie elementów graficznych nie zapewni Ci zadowalającego efektu SEO. Wysokie pozycje na branżowe frazy osiągniesz jedynie wówczas, jeżeli postawisz na rozbudowaną treść – odpowiednio zoptymalizowaną zgodnie ze standardami wyszukiwarek. Roboty Google uwielbiają duże ilości tekstu, w którym zostały w sposób naturalny umieszczone słowa kluczowe.

Treść na samej stronie głównej to jednak nie wszystko. Równie istotne jest dodawanie podstron, na których możesz opisać chociażby poszczególne elementy swojej oferty, przykłady realizacji (case studies), historię firmy oraz jej misję i wyznawane wartości. Proces pozycjonowania przyśpieszysz również poprzez założenie firmowego bloga.

Zbuduj pozycję eksperta

Efekty pod kątem SEO to nie jedyna korzyść z dostarczania na firmową stronę www dużych ilości dobrego contentu. Case studies oraz poradnikowe wpisy blogowe pozwolą Ci bowiem stale pozyskiwać nowych Klientów i budować lojalność wobec marki. Aby tak się mogło stać, musisz odpowiadać na pytania nurtujące docelowych odbiorców. W artykułach wskazuj więc rozwiązania konkretnych problemów oraz korzyści możliwe do osiągnięcia dzięki skorzystaniu z Twoich usług lub produktów. Nie możesz jednakże zachęcać konsumentów do tego w sposób bezpośredni, gdyż może to zostać odebrane jako reklama. Jeśli będziesz cyklicznie prezentował wartościowe treści, Klient wówczas sam będzie chciał się do Ciebie zgłosić. Musisz go zatem przekonać, że jesteś w stanie odpowiedzieć na jego niezaspokojone potrzeby.

Artykuły w formie content marketingowej na stronie internetowej powinny być tworzone w sposób zrozumiały dla przeciętnego odbiorcy. Koniecznie zrezygnuj więc z branżowego języka, który jest przyswajalny jedynie dla wąskiego grona specjalistów. Wzbogać także tekst o atrakcyjne wizualizacje – np. w formie infografik czy wykresów.

Ułatw klientowi odnalezienie tego, co potrzebuje

Jeśli zamieścisz na wielu osobnych podstronach unikalne opisy produktów lub usług, znacząco ułatwisz Klientowi wybór interesującej go pozycji z oferty. Będziesz miał okazję przedstawić mu pozytywne cechy każdego produktu oraz potencjalne korzyści z jego nabycia.

Pamiętaj o regularnych aktualizacjach

Nie wystarczy przy tym jednorazowe zapełnienie strony internetowej treścią i obserwowanie wzrastających zysków ze sprzedaży. Budowanie pozycji marki za pomocą treści to proces długofalowy. Musisz dać do zrozumienia zarówno Klientowi, jak i robotom Google, że Twoja strona www. żyje, co zapewnią systematyczne aktualizacje i rozbudowa o nowy content. W przeciwnym natomiast razie odwiedzający może dojść do wniosku, że Twoja firma już zniknęła z rynku.

Pewnie myślisz sobie teraz, że to niemożliwe, aby wygospodarować czas na ciągłe tworzenie nowych treści na stronę. To prawda - zadanie tego typu jest niezwykle czasochłonne, a także wymaga znajomości zasad SEO oraz umiejętności pisarskich. Na szczęście z pomocą mogą Ci przyjść firmy takie jak np. agencja interaktywna Daventi, które zatrudniają copywriterów – osoby wyspecjalizowane w tworzeniu contentu marketingowego na strony internetowe.

Artykuł partnera

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie