Firmowa sieć komputerowa musi być sprawna i bezpieczna, dlatego potrzebny jest ktoś, kto będzie nad nią sprawował stały nadzór. Alternatywą dla własnego działu IT jest outsourcing usług informatycznych – na czym to polega i czy każdemu opłaca się takie rozwiązanie?
Specjalistyczne wsparcie
W outsourcingu nie zatrudnia się konkretnych osób, tylko zamawia określone usługi. W ten sposób zyskuje się dostęp do wysoko wykwalifikowanych specjalistów, których zatrudnienie na stałe byłoby dla firmy po prostu zbyt kosztowne. To usługodawca jest odpowiedzialny za utrzymanie kadry IT, a klient korzysta z ich wsparcia jedynie wtedy, kiedy rzeczywiście go potrzebuje.
Tańsza obsługa
Zatrudniając specjalistów z Enicom można zredukować koszty prowadzenia działalności, ale bez rezygnacji z wysokiej jakości usług. Odpadają koszty zatrudnienia pracownika, jego szkoleń, zwolnień lekarskich, składek, ubezpieczenia, nie trzeba się też zajmować rekrutacją ani wydawać pieniędzy na urządzenie własnego działu IT. Nie oznacza to przy tym, że usługi informatyczne są dostępne tylko w ograniczonym zakresie, ponieważ outsourcing zapewnia wsparcie przez cały czas, nawet jeśli tych specjalistów nie ma fizycznie w siedzibie firmy.
Koncentracja na własnej działalności
Bez infrastruktury informatycznej bardzo trudno jest dzisiaj prowadzić jakąkolwiek działalność gospodarczą, jednak tworzenie i administrowanie siecią jest czasochłonne. Zlecając taką usługę na zewnątrz można w stu procentach skupić się na podstawowej działalności – to firma outsourcingowa bierze na siebie odpowiedzialność za to, by sieć oraz sprzęt komputerowy działał poprawnie, a dane firmy pozostawały bezpieczne i niedostępne dla intruzów.
Szybka pomoc w kryzysie
System informatyczny zawsze może ulec awarii, a sprawna działalność firmy zależy właśnie od tego, czy uda się szybko usunąć problem. W ramach outsourcingu oferowane jest także wsparcie w razie nagłych wypadków – zamiast szukać pogotowania komputerowego i czekać na jego przyjazd, od razu otrzymuje się pomoc.
Elastyczna umowa
Zakres wsparcia ustalany jest zwykle indywidualnie, bo firmy są różne i nie zawsze potrzebują pełnego pakietu dostępnych usług. Elastyczność w doborze opcji to kolejny sposób na obniżenie kosztów, a jeśli firma się powiększy, zawsze można wynegocjować nową umowę i dokupić dodatkowe usługi.
Informacja prasowa