Czy opłaca się inwestować w badania marketingowe? Analiza kosztów i korzyści.

Marek Szydełko
25.04.2023

Nie od dziś wiadomo, że szczegółowe badania marketingowe czy też np. badania prawnych regulacji reklamy oraz inne działania tego typu, mogą pozytywnie wpłynąć na rozwój małego jak i większego biznesu. Wyniki badań marketingowych mogą zmienić nasz sposób postrzegania rynku zbytu oraz wpłynąć na niezbędne zmiany w naszym przedsiębiorstwie produkcyjnym albo zakładzie usługowym. Szeroko zakrojone badania marketingowe, czyli realizowane kwalifikowanymi metodami gromadzenie danych na temat sprzedaży, popytu oraz innych kwestii handlowych, warto zlecić profesjonalnym podmiotom. Dzięki tego typu działaniom można bowiem wiele zmienić - im wcześniej to uczynimy, tym lepiej dla nas.

Solidne badania marketingowe - warto polegać na profesjonalnych badaniach marketingowych

W obecnych czasach badania marketingowe są wykorzystywane przez liczne przedsiębiorstwa z różnorodnych branż. Badania marketingowe mogą wpłynąć nie tylko na tak podstawowe sprawy, jak zwiększenie sprzedaży danego produktu czy usługi, ale mogą pomóc nam np. poradzić sobie z problemami społecznej odpowiedzialności firmy np. pomagając nam zmienić opakowanie produktu, czy też jego postrzeganie przez konsumentów. Nawet najmniej skomplikowane oraz najczęściej następujące techniki ankietowe np. analizy rynków zagranicznych mogą nam przynieść spore korzyści.

Możemy się dzięki nim sporo dowiedzieć o motywach postępowania nabywców produktu, a tym samym lepiej wpłynąć na ich przyszłe wybory konsumenckie. Gdzie więc najlepiej przeprowadzić wysokiej jakości badania marketingowe, by być z nich w pełni zadowolonym. Kompleksowe badania rynku, np. badania satysfakcji klienta przeprowadzi dla nas z powodzeniem agencja "Fieldstat International", której stacjonarna siedziba znajduje się w Warszawie. Pełną informację na temat ich działalności oraz możliwości, jeśli chodzi o fachowe badania konsumenckie, najłatwiej będzie nam znaleźć za pośrednictwem witryny sieciowej Fieldstat International.

Odpowiednio wykorzystywane techniki badań marketingowych - badania preferencji klientów oraz klientek mają sens

Dzięki profesjonalnym badaniom marketingowym będziemy w stanie wyprzedzić menedżerki i menedżerów konkurencyjnych firm. Wyżej wymieniona agencja badawcza może nam zaproponować zarówno badania ilościowe jak i jakościowe. Takie badania zachowań konsumentów pozwolą nam opracować skuteczne strategie marketingowe obliczone na natychmiastowe jak i długofalowe efekty sprzedażowe itp. W przypadku badań ilościowych w rachubę wchodzą tu m.in.: badania CAWI, badania CATI, badania CAPI, hall testy, badania CASI, badania CTL, czy też mystery shopper. Jeśli zaś chodzi o badania jakościowe, służące do pozyskania wszelkiej wiedzy tego typu, w tym do zdobycia informacji uzupełniających i in., to możemy im zlecić: badania etnograficzne, wywiady eksperckie, desk research, eye tracking, shop along, IDI, czy też liczyć na ich grupy fokusowe.

Każdorazowo charakter gromadzonych informacji będzie miał charakter ściśle poufny, co oznacza, że nic nie wydostanie się z wyżej wymienionej agencji na zewnątrz. Interesujące informacje, które będziemy mogli wykorzystać we własnym biznesie mogą nam także przynieść badania produktów konkurencyjnych. Dzięki nim stwierdzimy, co możemy zmienić, byśmy stali się lepsi na danym odcinku sprzedaży itp. Badania mogą być też powiązane z takimi aspektami działalności, jak np. lokalizacją zakładów produkcyjnych i jej wpływem na sprzedaż na danym terenie. Fachowa agencja marketingowa jest też w stanie sporo wywnioskować na podstawie ogólnie dostępnych dokumentów konkurencji. Skuteczność oraz użyteczność badań marketingowych jest niepodważalna, a zlecenie ich agencji "Fieldstat" będzie udaną inwestycją we własną przyszłość, z której z pewnością będziemy zadowoleni.

Analiza trendów rynkowych, badania jakościowe i ilościowe, badania rynkowe online - szczegółowa analiza rynku zbytu na pewno ułatwi nam pracę

W ogólnej sytuacji gospodarczej, która panuje obecnie na świecie, przedmiotem badań marketingowych powinny być nawet drobne szczegóły, mające wpływ na zachowanie rynku oraz konsumentów. Prawidłowo określony przedmiot badań marketingowych oraz profesjonalnie przeprowadzone etapy badań marketingowych, to droga to tego by wprowadzić odpowiednie zmiany na naszym podwórku. Od prawidłowego określenia proporcji zjawisk rynkowych będzie zależeć naprawdę wiele. Segmentacja rynku, analiza konkurencji, testy produktów czy też insighty konsumenckie itp., mogą nam tutaj sporo podpowiedzieć. Dzięki działaniom agencji "Fieldstat" będziemy mogli sporo zmienić. Obszarami, w których możemy liczyć na intensywną współpracę z nimi jest: rolnictwo, medycyna, motoryzacja, badania rynku pracy, FMCG, ubezpieczenia oraz transport i logistyka. Opracowanie raportu naprawczego, np. na podstawie analizy zatrudnienia, czy też na tym, co można zmienić w cechach produktu firmy X, by stał się on bardziej konkurencyjny, będzie tu dla nas strzałem w dziesiątkę. Współpraca z profesjonalistami z wyżej wymienionej agencji na pewno nas nie zawiedzie.

Informacja prasowa

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie