Co warto wiedzieć o pozycjonowaniu stron i SEO?

Maciej Piwowski
24.10.2023

Prowadzisz firmę w internecie? Chcesz, aby dobrze prosperowała? Z pewnością potrzebna jest Ci odpowiednia reklama, ale również działania, które pozwolą lepiej wyszukiwać Twoją firmę. Pozycjonowanie stron może być odpowiedzią na Twoje potrzeby. Liczba internautów rośnie, praktycznie każdy ma dostęp do sieci, co ma znaczenie na rynku lokalnym, krajowym, jak i globalnym. Samo wyszukiwanie przy użyciu Google to aż miliard użytkowników w ciągu miesiąca, co daje aż 93% korzystających w internetu w ogóle. Nic więc dziwnego, że warto zadbać o to, aby konkretna strona internetowa stanowiła odpowiedź na wpisywane hasła. Pozycjonowanie strony internetowej to klucz do tego, by nie zostać na szarym końcu listy wyszukiwania.

  1. Pozycjonowanie stron — czym jest?
  2. Jak pozycjonowanie stron internetowych wpływa na liczbę kliknięć?
  3. Pozycjonowanie fraz kluczowych, grafiki, firmy, sklepu internetowego
  4. Pozycjonowanie stron WWW — najlepiej zlecić profesjonalistom!

Pozycjonowanie stron — czym jest?

Skuteczne skuteczne pozycjonowanie-stron internetowych to nic innego, jako specjalne działania marketingowe, których celem jest znaczne zwiększenie widoczności witryny podczas wyszukiwań przy użyciu konkretnych słów kluczowych. Po co się to robi? Wyszukiwarki internetowe tworzą specjalne listy, które zawierają odpowiedzi na konkretne zapytania. Podczas tworzenia takiej listy bazują na treści, szybkości ładowania strony, użyteczności w kwestii intencji wyszukiwania danej frazy kluczowej czy bezpieczeństwa. Do oceny każdej ze stron służą boty, czyli roboty indeksujące.

Pozycjonowaniem strony internetowej nazywamy przekazanie sporej liczny pozytywnych sygnałów, dzięki którym strona będzie mieć szansę zająć wysokie miejsce w wynikach wyszukiwania. 

Do działań pozycjonujących zaliczymy:

  • link building — pozyskiwanie linków zewnętrznych,
  • publikowanie treści zoptymalizowanych na stronie — unikalne teksty zawierające hasła kluczowe, ale również merytoryczną wiedzę,
  • analizę danych — regularne sprawdzanie ruchu na stronie i pozycji w wynikach wyszukiwania,
  • analizę konkurencji — monitorowanie działań konkurencji przy jednoczesnym adaptowaniu własnych działań i strategii pozycjonowania pod potrzeby,
  • optymalizację SEO — optymalizacja techniczna, korekta kodu, struktury strony, 
  • dostosowanie działań do trendów panujących aktualnie.

Jak pozycjonowanie stron internetowych wpływa na liczbę kliknięć?

Co w sytuacji, kiedy dana strona znajdzie się na pierwszej stronie w wynikach wyszukiwania? Nie jest prosto udzielić odpowiedzi na to pytanie. Nie można od razu zakładać, że to właśnie na tę pierwszą stronę wejdzie największa liczba użytkowników. Zależy to bowiem od dwóch rzeczy — hasła, które wpisane zostało w wyszukiwarkę oraz pozycji, na której znajdzie się strona. Jak się okazuje, pozycja strony ma diametralny wpływ na współczynnik klikalności. Porównując dane, można stwierdzić, że pierwszy wynik zyskuje nawet 27% kliknięć, natomiast pozycja dziesiąta to zaledwie 2% kliknięć. 

Pozycjonowanie fraz kluczowych, grafiki, firmy, sklepu internetowego

Strony internetowe można pozycjonować na różne sposoby. Pierwszy z nich to frazy kluczowe. Stanowią dla potencjalnych klientów najważniejszy element strategii pozycjonowania. W wyszukiwarce Google najczęściej lądują bowiem słowa kluczowe, na bazie których wyszukiwane są sklepy, produkty, usługi i inne. Słowa kluczowe podzielimy na ogólne frazy kluczowe, frazy typu long-tail, brandowe frazy kluczowe, problemowe frazy kluczowe, lokalne/regionalne frazy kluczowe czy frazy produktowe. 

Pozycjonowanie Twojej strony firmowej wpisze się w pozycjonowanie firmy. Tutaj ważne jest stworzenie oraz zoptymalizowanie profilu firmy w Google. Pozwala to na zdobycie pinezki na mapach, stworzenie szczegółowej wizytówki przedsiębiorstwa, publikację ofert i promocji, a także komunikację z klientami przy użyciu czatów, wpisów, postów czy komentarzy.

Pozycjonowanie sklepów internetowych bazuje na zasadach ogólnych pozycjonowania. Zasadniczym punktem jest przygotowanie strategii na bazie słów kluczowych, słów brandowych, fraz long-tail z największym współczynnikiem konwersji. Pozycjonowanie strony WWW może odbywać się przy użyciu grafiki. Jak pokazuje doświadczenie, grafiki stają się coraz istotniejsze dla naszej strony.

Pozycjonowanie stron WWW — najlepiej zlecić profesjonalistom!

Jeśli chcesz, aby Twoja strona internetowa cieszyła się ruchem i przyciągała potencjalnych klientów, trzeba się niej skupić. Już wiesz, na czym polega pozycjonowanie, jednak by było to skuteczne pozycjonowanie strony internetowej, warto to zadanie powierzyć profesjonalistom, którzy znają się na swojej pracy i wiedzą, co w trawie piszczy, jeśli chodzi o najnowsze trendy. Pozycjonowanie stron to zabieg skomplikowany, który wymaga wiedzy, zaangażowania, rozmaitych narzędzi oraz znajomości branży. Ponadto pozycjonowanie to proces długotrwały i niekiedy na wyniki trzeba poczekać nieco dłużej niż zwykle. Postaw na skuteczne pozycjonowanie strony WWW, aby widzieć realne efekty! Zapraszamy: www.sunrisesystem.pl.

Informacja prasowa

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie