Agencja marketingowa a pozycjonowanie w Google

Jerzy Biernacki
19.02.2022

Agencja marketingowa daje wsparcie, którego obecnie biznes bardzo potrzebuje. Trudno wyobrazić sobie dzisiaj markę, która chce sprzedawać w sieci lub budować tutaj swój wizerunek bez inwestowania w dobry marketing internetowy. 

Dobra agencja marketingowa - jak może ci pomóc?

Agencje marketingowe przekonują, że jeśli nie ma cię w sieci, to nie istniejesz. I nie jest to pusty chwyt marketingowy, który ma przekonać cię do wyłożenia ogromnego budżetu na kampanie. Dzisiaj rzeczywiście pozycjonowanie stron internetowych to absolutne must-have i to nie tylko dla tych marek, które stawiają na e-commerce. Content marketing, pozycjonowanie w Google, Google ADS czy social mediach to narzędzia, które potrzebne są także markom, dla których kanał sprzedaży online nie jest wcale najważniejszy. Ważne jest jednak dotarcie do klientów, potencjalnych odbiorców treści, przyciągnięcie ich do swoich materiałów i skupienie wokół marki. Dobry marketing może wspierać zarówno działania typowo sprzedażowe, jak i te nakierowane na budowanie wizerunku czy edukację określonych grup klientów. 

Marketing internetowy — w co inwestować?

Agencja marketingowa jest po to, by podpowiedzieć ci, w co naprawdę warto włożyć budżet przeznaczony na promocję i marketing. Nie ma bowiem jednej skutecznej recepty na to, jak promować strony internetowe. Każda strona jest inna, każda marka jest inna, nieco inaczej się pozycjonuje, do odmiennego typu odbiorców się zwraca, inaczej się komunikuje z potencjalnymi klientami. Najlepsze agencje marketingowe zawsze więc układają plan działań pod konkretną markę, cele, założenia, potrzeby. W przypadku konkretnego momentu i strony być może okaże się, że najważniejsze jest natychmiastowe uruchomienie kampanii marketingowych Google ADS, a dopiero później rozbudowa wieloetapowych działań SEO. Będą jednak takie marki, w których bez odpowiedniego czasu na zaplanowanie i realizację działań SEO, nie ma sensu wydawanie pieniędzy na kampanie PPC. Firma marketingowa jest właśnie od tego, aby cię przed takimi błędami uchronić, a jednocześnie wspólnie z tobą wypracować (i przeprowadzić) najbardziej skuteczną w konkretnych warunkach kampanię optymalizacji.

Media społecznościowe — czy warto?

Agencja marketingowa powinna przejść z tobą przez zagadnienia takie jak:

  • Search Engine Optimization, 
  • SEM,
  • reklama ADWords, 
  • możliwości content marketingu.

W tej liście zagadnień powinny się znaleźć także social media, które mogą istotnie wspierać proces optymalizacji i pozycjonowania w Google na wiele różnych sposobów. Warto jednak zastanowić się, który kanał jest dla ciebie najważniejszy, z jakim komunikatem trzeba wyjść do użytkowników, jaki cel stawiamy przez profilem w SM. Dopiero tak przygotowana strategia da nadzieję, że inwestycja w media społecznościowe się opłaci.

Artykuł partnera

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie