10 korzyści, jakie daje certyfikacja ISO 9001

Mariusz Siwko
30.08.2019

Zmiany w organizacji zawsze powodują dodatkowe obciążenie dla firmy, jednak wyniki wdrożenia systemu zarządzania jakością ISO 9001 są warte wysiłku i dają pozytywne skutki wraz z biegiem czasu. Korzyści, jakie daje certyfikacja ISO 9001, zauważalne są zarówno w niewielkich firmach, jak i ogromnych korporacjach.

10 zalet systemu zarządzania jakością ISO 9001 

1. Zwiększona wydajność – po uzyskaniu certyfikacji procesy są ustanawiane według wytycznych, które każde przedsiębiorstwo może łatwo zastosować. 

2. Zwiększone przychody – zaobserwowano, że firmy posiadające certyfikat ISO 9001 wykazały poprawę w zakresie wyników finansowych w porównaniu do organizacji, które nie wdrożyły normy. 

3. Morale pracowników – pracownicy są bardziej zadowoleni i zmotywowani, kiedy otrzymują określone role oraz obowiązki, a także mają świadomość wpływu ich pracy na jakość i ogólny sukces firmy. 

4. Międzynarodowe uznanie – Międzynarodowa Organizacja Normalizacyjna (ISO) jest uznawana na całym świecie jako autorytet w zakresie zarządzania jakością. 

5. Podejście oparte na wynikach – norma ISO 9001 określa jasne instrukcje dotyczące audytów i przeglądów procesów. Pomaga to w gromadzeniu informacji i podejmowaniu decyzji na podstawie danych. 

Więcej informacji o korzyściach wynikających z certyfikacji ISO znajduje się na stronie https://www.bureauveritas.pl/home/about-us/our-business/certification/management-systems/quality

6. Relacje z dostawcami – certyfikacja ISO pomaga zoptymalizować łańcuch dostaw i świadczy o dobrych praktykach w firmie. 

7. Dokumentacja – standard ISO wymaga odpowiedniej dokumentacji wszystkich procesów oraz wprowadzonych zmian, błędów lub rozbieżności, co pomaga łagodzić problemy i zapewnia stabilność.  

8. Spójność – prowadzenie pełnej dokumentacji zapewnia dostęp do informacji, które można wykorzystać do rozwiązywania problemów. 

9. Zadowolenie klienta – ISO jest powszechnie akceptowanym standardem, który jest doceniany przez klientów i partnerów biznesowych. 

10. Doskonalenie –  certyfikacja ISO 9001 kładzie nacisk na procesy audytu i kontrole metod zarządzania, dzięki czemu firma może cały czas się rozwijać. 

Artykuł partnera

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie