Jak przyciągnąć talenty do firmy? Kilka wskazówek

Marek Szydełko
08.10.2020

Z reguły są dwie drogi do zbudowania kompetentnego zespołu pracowników: można pozyskiwać ich z rynku, często solidnie przepłacając lub „wychować” ich od podstaw, inwestując w szkolenia. Ten drugi model jest bardziej czasochłonny, natomiast w dłuższej perspektywie przynosi firmie więcej korzyści. Tacy pracownicy są bardziej oddani, lojalni, nie mają złych nawyków wyniesionych od poprzednich pracodawców. Problem polega na tym, że najpierw trzeba takie osoby znaleźć. Jak zatem przyciągnąć talenty do firmy? Najlepsze sposoby opisujemy w naszym poradniku.

Atrakcyjne wynagrodzenie

Od tego trzeba zacząć, ponieważ czasy są takie, że młode talenty przy wyborze pracodawcy nie kierują się już tylko splendorem czy obietnicą nauczenia się czegoś od ekspertów. Musisz zaproponować im atrakcyjne wynagrodzenie, które zaspokoi ich ambicje finansowe. Jeśli nie stać Cię na wypłacanie bardzo wysokich pensji, to rozważ wprowadzenie dodatków pozapłacowych, jak na przykład samochód służbowy, prywatna opieka medyczna, karta sportowa etc.

Jasna ścieżka awansu

Młodzi ludzie nie chcą funkcjonować w systemie, który zakłada wspinanie się po kolejnych szczeblach kariery dzięki koneksjom czy lizusostwu. Dlatego bardzo ważne jest, aby od razu nakreślić przed kandydatem przejrzystą ścieżkę awansu – na przykład rok na stanowisku pomocniczym, następnie samodzielne stanowisko, posada kierownicza i na końcu dyrektorska. Warto też określić czas, jaki dzieli poszczególne stopnie oraz wyjaśnić, co kandydat musi zrobić, aby zasłużyć na awans.

Dbanie o employer branding

Młode talenty przy wyborze pracodawcy kierują się też jego renomą. Kadry wkraczające na rynek chcą pracować w takich miejscach, które są dla nich atrakcyjne, zaspokajają ich ambicje, można się nimi pochwalić wśród znajomych, a także z dumą wpisać sobie w CV. Planując pozyskiwanie talentów z rynku musisz więc zadbać o employer branding, czyli kreowanie marki pracodawcy. Wykorzystuj do tego chociażby media społecznościowe, zadbaj o atrakcyjną identyfikację wizualną, przeanalizuj też opinie o firmie, jakie można znaleźć w Internecie.

Pochwalenie się realizacją ambitnych projektów

Każdy młody talent w jakiejś dziedzinie chce pracować dla największych firm, realizować ambitne projekty, robić coś ważnego, co zostanie później zauważone przez rynek. Im ciekawsza struktura klientów firmy, tym łatwiej będzie jej skusić uzdolnione osoby do podjęcia w niej pracy. Pochwal się takimi projektami na stronie internetowej oraz w ogłoszeniach o pracę publikowanych w sieci, koniecznie podając nazwy najbardziej rozpoznawalnych marek, dla których firma pracuje.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.