Popyt na profesjonalne usługi fotograficzne nie maleje od wielu lat. Korzystają z nich nie tylko nowożeńcy, ale też przedsiębiorstwa, które zamawiają sesje biznesowe czy reklamowe na potrzeby własnego marketingu. Wydaje się zatem, że założenie firmy fotograficznej jest bardzo dobrym pomysłem na biznes. Wiąże się to oczywiście z szeregiem inwestycji – i to nie tylko w sprzęt. Dowiedz się, jakie rzeczy związane z prowadzeniem firmy fotograficznej będą Ci potrzebne.
Sprzęt fotograficzny to wizytówka każdego profesjonalnego fotografa. Choć nie powinno się na tej podstawie oceniać jego umiejętności, to nie oszukujmy się: każdy klient woli, gdy obsługuje go fotograf dysponujący wysokiej klasy aparatem i obiektywami. Inwestując w dobry sprzęt nie tylko zagwarantujesz swoim klientom odpowiednią jakość zdjęć, ale także zdobędziesz ich zaufanie.
Nigdy nie wiadomo, kiedy znajdzie się klient na sesję w studiu, a kiedy w plenerze. Dlatego dobrze będzie zainwestować w sprzęt do obu zastosowań. Podstawą jest profesjonalne oświetlenie, ale nie zapominamy również o ekranie oraz o odpowiedniej przestrzeni do przeprowadzenia sesji w studio. Na początek możesz je po prostu wynajmować, ale docelowo warto zainwestować we własne.
Laptop będzie Ci potrzebny do pracy w plenerze czy prezentowania bieżących efektów pracy klientowi. Z kolei do pracy typowo graficznej, czyli obróbki zdjęć, warto mieć już komputer stacjonarny z dużym monitorem i mocnymi podzespołami. Na takiej maszynie znacznie wygodniej się pracuje, a przede wszystkim gwarantuje ona szybkie renderowanie zdjęć.
To bardzo ważna inwestycja, o której można zapomnieć na starcie w tym biznesie. Przechowywanie zdjęć klientów na dysku komputera jest mało rozsądne, gdy weźmiemy pod uwagę awaryjność współczesnych nośników, zwłaszcza SSD. Dlatego każdy profesjonalny fotograf powinien od razu zainwestować w porządną usługę hostingową, by móc przechowywać efekty swojej pracy na zewnętrznym serwerze i mieć do nich dostęp z dowolnego miejsca, a także szybko przesyłać je klientom.