Allegro to świetna platforma sprzedażowa na start w e-commerce. Minimalizuje koszty początkowe, pozwala sprawdzić, czy ten biznes w ogóle się opłaca, a także tworzy przestrzeń do zrozumienia działalności w obszarze e-handlu. W pewnym momencie przychodzi jednak myśl, aby porzucić Allegro na rzecz własnego sklepu internetowego, założonego pod osobną domeną. Kiedy warto się na to zdecydować? Sprawdź w naszym poradniku.
Nie ma co ukrywać, że prowadzenie biznesu na Allegro jest dość kosztowne, a to za sprawą wciąż rosnących prowizji. Sprzedawcy muszą oddawać coraz więcej zarobionych pieniędzy, co siłą rzeczy deprymuje i obniża rentowność działalności. Gdy widzisz, że koszty ponoszone na rzecz Allegro przestają być kompensowane przez zyski, to czas się wycofać.
Allegro siłą rzeczy ogranicza sprzedawców, którzy m.in. nie mają tak szerokich możliwości w zakresie promowania swoich marek. Jeśli zaczyna Cię to irytować, wiesz, że Twój biznes może się rozwijać szybciej, ale blokują Cię zasady Allegro, to poważnie rozważ założenie własnego sklepu pod osobną domeną.
Sprzedawca z długą historią na Allegro, z tysiącami pozytywnych opinii i rozpoznawalną marką sklepu, nie powinien mieć obaw przed założeniem własnego sklepu poza platformą. Istnieje wysokie prawdopodobieństwo, że gros klientów pójdzie za Tobą i będzie kupować bezpośrednio w sklepie – zwłaszcza, gdy ceny się nie zmienią.
Jest sporo przykładów dochodowych sklepów internetowych, które zaczynały na Allegro, zbudowały tam rozpoznawalną markę i dzięki temu miały ułatwiony start z w 100% własnym biznesem.
Jeśli widzisz, że klienci kupują u Ciebie nie dlatego, że masz najtaniej, ale za sprawą dobrych doświadczeń i dzięki znajomości marki (nazwy, logo, stylu komunikacji), to nic nie stoi na przeszkodzie, aby przenieść sprawdzony model biznesowy pod osobną domenę internetową.