Jak znaleźć czas na budowanie marki osobistej przedsiębiorcy?

Magdalena Siwko
04.11.2019

Wielu przedsiębiorców wychodzi z założenia, że skoro ich biznesy całkiem nieźle funkcjonują, to nie ma sensu „kombinować” i lepiej skupić się na zachowaniu status quo. Bagatelizują tym samym rozwój osobisty i kompletnie nie dbają o budowanie marki własnej – człowieka, przedsiębiorcy, lidera. Są i tacy właściciele firm, którzy może i chcieliby zainwestować w markę osobistą, ale kompletnie nie mają na to czasu. Warto wtedy zacząć od wypróbowania sposobów, którymi dzielimy się w naszym poradniku.

Dlaczego budowanie marki osobistej przedsiębiorcy się opłaca?

Z kilku powodów. Po pierwsze: inwestujesz w ten sposób we własną rozpoznawalność branżową, co może mieć bezpośrednie przełożenie na wzrost zaufania do Twojej głównej marki. Po drugie: zabezpieczasz się w ten sposób na wypadek problemów w firmie. Gdyby, odpukać, przyszło Ci zlikwidować markę, będziesz mieć solidny grunt pod stworzenie nowej i nie będziesz startować od zera. Wreszcie po trzecie: marka osobista przedsiębiorcy to świetne narzędzie do budowania długotrwałych relacji biznesowych, ponieważ wszyscy poważni gracze w dowolnej branży preferują kontakt z kimś sobie równym, a nie z firmą, za którą nie wiadomo, kto stoi.

Przekaż więcej obowiązków pracownikom

Budowanie marki osobistej przedsiębiorcy jest bardzo czasochłonne i przyniesie efekty dopiero w dość odległej przyszłości. Dlatego ktoś musi Cię odciążyć w podstawowych obowiązkach związanych z prowadzeniem biznesu. Koniecznie spróbuj przekazać większą odpowiedzialność pracownikom.

To trudne, bo przecież zbudowałeś ten biznes sam i nie masz do nikogo 100% zaufania. Zaryzykuj jednak i przekonaj się, że otaczają Cię wartościowi ludzie, na których możesz polegać.

Wyznacz jedną godzinę dla marki osobistej w tygodniu

Prosty i bardzo skuteczny sposób. Większość przedsiębiorców mocno angażuje się w prowadzenie swoich biznesów i jest typami zadaniowców. Jeśli z góry wyznaczysz sobie, ze choćby się waliło i paliło, to w np. w piątek od 14 do 15 zajmujesz się tylko swoją marką osobistą, to osiągniesz zamierzony efekt. Podstawą w budowaniu marki jest bowiem systematyczność.

Korzystaj z outsourcingu usług

Jeśli Twoi pracownicy są już mocno obłożeni obowiązkami, koniecznie rozważ przeniesienie części zadań na zewnątrz firmy. Outsourcing to bardzo opłacalne rozwiązanie, zwłaszcza jeśli uda Ci się znaleźć rzetelnych partnerów. Zastanów się, czy naprawdę musisz sam zajmować się np. księgowością lub sprawami kadrowymi? Jesteśmy przekonani, że nie – zleć to specjalistom i zaoszczędź mnóstwo czasu na budowanie marki osobistej.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.