Black Friday, święta, Dzień Matki, Dzień Dziecka – to tylko wybrane okazje, które w ciągu roku napędzają sprzedaż w sklepach. Niezależnie od tego, czy prowadzisz sklep online czy stacjonarny, musisz odpowiednio przygotować swój biznes na taki gorący okres. Kilka wskazówek znajdziesz w naszym poradniku.
Zatowarowanie sklepu jest podstawą, jeśli chcesz maksymalnie wycisnąć nadarzającą się okazję do zwiększenia przychodów. W zależności od tego, co skłoni konsumentów do robienia większych zakupów, uzupełnij asortyment sklepu o odpowiednie produkty – okolicznościowe, idealnie wpisujące się w dane święto czy po prostu najbardziej poszukiwane.
Przykładowo: jeśli zbliżają się święta Bożego Narodzenia, to wiadomo, że warto uzupełnić asortyment sklepu o perfumy, drobiazgi nadające się na prezent, ozdoby etc.
To wskazówka kierowana do właścicieli e-sklepów. W szale zakupów może się okazać, że Twoja usługa hostingowa nie jest przygotowana na wielokrotne zwiększenie liczby odwiedzin, co skończy się czasowym wyłączeniem sklepu – a to najgorszy scenariusz, jaki można sobie wyobrazić. Dlatego zawczasu skontaktuj się z dostawcą hostingu i zapytaj, jakie obciążenie jest możliwe w ramach obecnego pakietu.
Nie musisz od razu tworzyć nowych etatów. Ważne, abyś był w stanie na bieżąco obsługiwać wszystkie zamówienia i nie kazał klientom np. długo czekać na wysyłkę. Rozejrzyj się za wsparciem ze strony pracowników przygotowujących paczki czy mogących stanąć za ladą w ramach wydłużenia godzin otwarcia sklepu. Świetnie sprawdzi się tutaj umowa o dzieło.
Jeśli w Twoim sklepie internetowym można płacić tylko gotówką lub tradycyjnym przelewem, to możesz mieć pewność, że tracisz przez to dużą część klientów. Dodaj inne metody płatności, jak szybkie przelewy, BLIK czy nawet płatność kartami podarunkowymi.
Im lepiej widoczny będzie Twój sklep, tym większa szansa, że będziesz beneficjentem gorącego okresu w handlu. Pomyśl, co jeszcze możesz zrobić, aby szybko zwiększyć zasięg marki sklepu – najlepiej w Internecie. Fajnie sprawdzą się tutaj kampanie marketingowe w wyszukiwarce Google, które mają tę zaletę, że można je uruchomić praktycznie od ręki i spodziewać się natychmiastowych efektów.