Jak dobrze wykorzystać chorobowe przedsiębiorcy?

Mateusz Nowak
25.10.2023

Przedsiębiorcy to jedna z najrzadziej chorujących grup zawodowych. Wynika to oczywiście z faktu, że osoby samozatrudnione nie mogą sobie pozwolić na przerwę w pracy, ponieważ to od razu odbija się na ich przychodach. Czasami nie ma jednak wyjścia i nawet przedsiębiorca musi wziąć chorobowe, np. z powodu urazu ortopedycznego, silnej infekcji etc. Ten okres można całkiem nieźle wykorzystać, a kilka pomysłów znajdziesz w naszym poradniku.

Zadbaj o siebie

Praca pracą, ale nie zapominajmy, że chorobowe służy przede wszystkim powrotowi do formy i odzyskaniu zdrowia. I tak nie możesz – przynajmniej oficjalnie – zajmować się sprawami działalności, wystawiać faktur etc. Warto zatem skupić się na sobie, wyspać się, uzupełnić niedobory żywieniowe, ćwiczyć w domu i na kilka dni odciąć się od biznesu.

Nadrób zaległości w „papierach”

Na co dzień pewnie nie masz na to czasu, przez co zaplecze Twojej działalności przypomina jeden wielki chaos. Chorobowe może być dobrą okazją do tego, aby uporządkować sprawy księgowe, odszukać zagubione faktury, przypomnieć się klientom zalegającym z płatnościami itd.

Przyjrzyj się marketingowi firmy

Jeśli do tej pory brakowało Ci czasu na przemyślenie kwestii promowania biznesu, to teraz jest dobry moment, aby rozważyć dostępne opcje. Zastanów się, czy Twoja firma na pewno jest widoczna w sieci, czy pozyskujesz klientów tylko z polecenia, czy może trafiają do Ciebie dzięki inwestycjom w marketing.

Wykorzystaj chorobowe, o ile oczywiście pozwala na to Twój stan zdrowia, na obiektywną ocenę wizerunku posiadanej marki biznesowej. Być może warto skontaktować się z kilkoma agencjami marketingowymi i poprosić o oferty na działania w obszarze SEO, content marketingu, projektowania graficznego, redesignu strony www itd.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie