Dlaczego warto ubezpieczyć swoją firmę?

Maciej Piwowski
21.07.2020

Ubezpieczenia firmowe są już powszechnie dostępne i często dopasowywane pod kątem specyfiki konkretnego biznesu. Ubezpieczyć można się zarówno od błędów w sztuce, jak i szkód wyrządzonych klientowi czy też strat w firmowym wyposażeniu spowodowanych np. warunkami atmosferycznymi. Mimo tak szerokiej oferty wciąż stosunkowo niewielu przedsiębiorców ubezpiecza swoje biznesy. Dlaczego warto to zrobić? Sprawdź te argumenty.

Bezpieczeństwo

To najważniejszy powód, dla którego powinieneś ubezpieczyć swoją firmę. Zapytasz: ale właściwie od czego? Oferta ubezpieczyli jest dziś tak obszerna, że z pewnością uda Ci się znaleźć polisę chroniącą Twoją firmę od ryzyka występującego w konkretnej branży. Może to być np. spadek przychodów, kradzież towaru, ale też wypadek pracownika czy popełnienie błędu, który narazi na straty Twojego klienta. Skontaktuj się ze swoim brokerem lub prześledź oferty poszczególnych ubezpieczycieli.

Prestiż

Posiadanie ubezpieczenia jest bardzo dużym atutem firmy z wizerunkowego punktu widzenia. Świadczy to bowiem o profesjonalnym podejściu do biznesu. Nieprzypadkowo te firmy, które posiadają ubezpieczenie, otwarcie się tym chwalą w swoich przekazach marketingowych. Klient, który widzi, że firma posiada polisę, o wiele chętniej nawiąże z nią współpracę, bo ta informacja wzbudzi jego zaufanie.

Ochrona na wypadek nieprzewidzianych zdarzeń

Nawet jeśli świetnie prowadzisz swój biznes, masz wszystko pod kontrolą i nie podejmujesz niepotrzebnego ryzyka, to nigdy nie możesz mieć 100% pewności, że coś złego nie dosięgnie Twojej firmy. Wypadki się zdarzają, możesz przecież trafić na nieuczciwego kontrahenta, w magazynie może wybuchnąć pożar, możesz też paść ofiarą nieuczciwego pracownika czy po prostu się pomylić i wyrządzić jakąś szkodę klientowi. Przed takimi sytuacjami chroni właśnie firmowe ubezpieczenie. Jego posiadanie jest kwestią odpowiedzialności i roztropnego myślenia o biznesie.

Zwiększenie szansy na pozyskanie klientów z biznesowego topu

Są tacy klienci, którzy nie podejmą decyzji o nawiązaniu współpracy z firmą, do której nie mają pełnego zaufania. Aby je zbudować, konieczne są konkretne argumenty, a taką funkcję może pełnić właśnie ubezpieczenie. Ważni kontrahenci zawsze zwrócą na to uwagę i będzie to dla nich sygnał, że Twoja firma nie jest byle przedsiębiorstwem, które w każdej chwili może zniknąć z rynku.

 

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.