Dlaczego warto stawiać na automatyzację w firmie?

Marek Szydełko
28.09.2020

Automatyzacja nie jest wcale procesem zarezerwowanym tylko dla największych firm. Tak naprawdę każdy biznes może w pewnym stopniu przejść na automatyczne zarządzanie różnego rodzaju procesami. Wystarczy zainwestować w odpowiednie oprogramowanie, które uprości to, co dziś wydaje się być skomplikowane i wymaga znacznego zaangażowania ze strony ludzi. Dowiedz się, jakie korzyści odniesie Twoja firma dzięki automatyzacji.

Oszczędność czasu

Automatyzacja służy przede wszystkim oszczędzaniu czasu, który w każdej dziedzinie życia – w tym w biznesie – jest bezcenny. Wdrażając automatyczne rozwiązania w swojej firmie dość szybko zauważysz wzrost efektywności pracowników, którzy będą mogli się skupić na tzw. „core businessie”, czyli rdzeniu działalności, zamiast tracić czas na odszukiwanie dokumentów, przekazywanie ich sobie, obsługę papierowej korespondencji czy prowadzenie długich rozmów telefonicznych np. z serwisantami.

Warto wiedzieć

Automatyzacja często jest utożsamiana z zagrożeniem dla pracowników. Nie mylmy jej jednak z robotyzacją. Tutaj nie chodzi o zastępowanie, ale o wspieranie ludzi w ich codziennych obowiązkach.

Mniej kosztownych błędów

Automatyzacja wręcz chroni przed popełnianiem błędów, ponieważ pozwala wykonywać wiele czynności w sposób rutynowy, przy minimalnym zaangażowaniu po stronie pracowników. Klasycznym przykładem będzie tutaj prowadzenie księgowości. Czy ktokolwiek jeszcze wyobraża sobie ręczne wypełnianie ksiąg i obliczanie należności względem pracowników oraz organów administracji państwowej? No właśnie.

Mniejsze zaangażowanie po stronie właściciela

Automatyzacja wspiera nie tylko pracowników, ale też właściciela firmy, który mając dostęp do takich narzędzi, jak chociażby oprogramowanie klasy ERP może zarządzać swoim biznesem praktycznie zdalnie, a już na pewno kontrolować kluczowe obszary bez konieczności osobistego stawiania się w firmie.

Docelowo niższe koszty prowadzenia biznesu

Każda firma, która wdrożyła rozwiązania automatyzujące jej model biznesowy, w dłuższej perspektywie odczuła realne oszczędności. Wynikają one nie tylko z większego zaangażowania pracowników w to, co przynosi firmie pieniądze, ale też z ograniczenia wydatków na chociażby papierową archiwizację dokumentów czy dojazdy do klienta.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.