Czym jest i jak działa usługa „Umów wizytę w urzędzie skarbowym”?

Piotr Kowalczyk
25.09.2024

Choć to żadna nowość, ponieważ usługa ta została uruchomiona już w listopadzie 2020 roku (w związku z pandemią), to wielu przedsiębiorców nadal nie wie o jej istnieniu. „Umów wizytę w urzędzie skarbowym” to bardzo wygodne rozwiązanie, które oszczędza mnóstwo czasu. Do tej pory przedsiębiorcy i inni podatnicy zarezerwowali w ten sposób ponad 15 milionów wizyt.

Na czym to polega?

Usługa „Umów wizytę w urzędzie skarbowym” pozwala podatnikowi umówić się na spotkanie z kompetentnym urzędnikiem na konkretny dzień i godzinę. W ten sposób mija era cierpliwego przesiadywania w urzędzie i czekania na swoją kolej.

Umówić można się na wizytę w praktycznie dowolnej sprawie, od kwestii podatków majątkowych, przez umowy kupna i sprzedaży, sprawy spadkowe czy związane z podatkiem PIT i VAT.

Ważne!

Pomimo działania usługi, podatnicy nadal mogą stawiać się w urzędzie skarbowym bez rezerwacji wizyty.

Jak umówić się na wizytę?

Najprostszym sposobem na umówienie wizyty w urzędzie skarbowym jest rezerwacja online za pomocą formularza dostępnego na stronie https://podatki.gov.pl. Wystarczy wykonać cztery kroki:

  1. Wybór województwa oraz urzędu skarbowego.
  2. Wybór rodzaju sprawy.
  3. Wybór daty i godziny spotkania.
  4. Podanie danych kontaktowych, takich jak numer telefonu lub adres e-mail.

Po dokonaniu rezerwacji podatnik otrzymuje potwierdzenie na podany adres e-mail lub numer telefonu. Dodatkowo, osoby, które umówią wizytę co najmniej dwa dni wcześniej, dzień przed spotkaniem otrzymają SMS z przypomnieniem.

Oprócz rezerwacji internetowej, wizytę można umówić również telefonicznie lub osobiście w urzędzie skarbowym.

Dodajmy, że usługa „Umów wizytę w urzędzie skarbowym” jest dostępna we wszystkich urzędach skarbowych w Polsce i umożliwia rezerwację terminu z 21-dniowym wyprzedzeniem.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie