Headhunting to coraz popularniejsza metoda rekrutowania nowych pracowników. Korzystają z niej już nie tylko wielkie korporacje, ale też mniejsze firmy, które mają duże problemy z uzupełnieniem kadr – szczególnie wysokiej klasy specjalistami. Dowiedz się, na czym dokładnie polega headhunting.
Headhunting to w dosłownym tłumaczeniu „polowanie na głowy”. Jest to strategia rekrutacyjna, którą najczęściej wykorzystuje się w celu pozyskania najwartościowszych pracowników, w tym:
Strategia ta wygląda zupełnie inaczej niż standardowa rekrutacja. Przede wszystkim nie prowadzi się jej w sposób oficjalny. Zadaniem firmy headhunterskiej jest dotarcie do potencjalnych kandydatów własnymi kanałami, nawiązanie z nimi kontaktu i wysondowanie, czy byliby zainteresowani zmianą miejsca zatrudnienia.
Jeśli pierwszy kontakt jest owocny, to firma zdradza tożsamość swojego klienta i składa kandydatowi konkretną propozycję pracy. Może również negocjować warunki zatrudnienia w imieniu klienta, dzięki czemu przedsiębiorcy zostaje już tylko podpisanie umowy z nowym pracownikiem.
Najważniejszą zaletą jest to, że ta strategia umożliwia pozyskanie z rynku pracowników, którzy sami nie poszukują aktywnie pracy – najczęściej z uwagi na wysokie kwalifikacje zawodowe, co sprawia, że i tak są rozchwytywani przez pracodawców.
Headhunting stanowi świetny sposób na wyprzedzenie konkurencji. W wielu branżach jest tak, że firmy rywalizują o tych samych pracowników. Im szybciej dotrzemy do kandydatów, tym większa szansa, że uda się ich zatrudnić, zanim konkurencja złoży im lepszą propozycję.
Headhunting jest również bardzo dobrym rozwiązaniem w sytuacji, gdy firma nie chce ogłaszać oficjalnej rekrutacji i tracić czasu na analizowanie podań osób, które i tak nie nadają się na dane stanowisko. Jeśli wolisz od razu skupić się na pracownikach w pełni odpowiadających Twoim oczekiwaniom, to powinieneś skorzystać właśnie z usługi headhuntingu.