Pokazywanie ludzi stojących za danym biznesem to stara, sprawdzona i wciąż skuteczna sztuczka marketingowa. Jako konsumenci lubimy kupować od innych ludzi, dlatego chętnie śledzimy historie marek i ekscytujemy się dokonaniami ich twórców. Chcąc pokazać „twarz” swojego biznesu, czyli np. właściciela i głównych managerów, warto postawić na zdjęcia wizerunkowe. Podpowiadamy, jak się za to zabrać.
Nie może to być przypadkowa osoba, która np. sprawiła sobie dobry aparat i już uważa się za świetnego fotografa. Zdjęcia wizerunkowe na potrzeby biznesu to zupełnie inna para kaloszy niż np. fotografia ślubna. Dlatego w pierwszej kolejności rozejrzyj się za kimś, kto ma doświadczenie w realizowaniu sesji wizerunkowych.
Ważne jest, aby dokładnie omówić z fotografem kilka pomysłów na sesję. Jeśli masz do czynienia z doświadczonym profesjonalistą, to fotograf z pewnością sam podpowie Ci kilka ciekawych rozwiązań. Decydujący głos należy jednak do Ciebie.
Musisz wiedzieć, jaki efekt chcesz osiągnąć poprzez dystrybucję zdjęć. Celem może być zarówno zaakcentowanie profesjonalizmu marki, jak i wzbudzenie zaufania u klientów czy ocieplenie wizerunku przedsiębiorstwa.
Jeszcze przed sesją zdjęciową należy się zastanowić, do czego te zdjęcia będą nam w ogóle potrzebne. Chodzi o uniknięcie tzw. sztuki dla sztuki, czyli zaspokojenia ego, z czego nie wyniknie nic pozytywnego dla biznesu.
Zdjęcia wizerunkowe można wykorzystać na wiele sposobów, w tym:
Zdjęcia wizerunkowe, dobrze zrobione, prawidłowo obrobione i wykorzystane zgodnie ze strategią marketingową, z pewnością będą stanowić ważny element brandingu przedsiębiorstwa.