Zaniedbana strona www? To nie pomaga Twojej marce biznesowej

Mariusz Siwko
11.05.2022

Strona internetowa jest najbardziej oczywistym elementem obecności firmy w sieci. Pełni ona nie tylko funkcję informacyjną i sprzedażową, ale także wizerunkową, pełniąc kluczową rolę w procesie kreowania marki biznesowej przedsiębiorstwa. O witrynę trzeba jednak dbać, co oznacza zarówno jej regularne modernizowanie od strony technicznej i graficznej, jak i treściowej. Masz starą, nieaktualizowaną stronę internetową? Sprawdź, co to mówi o Twojej marce potencjalnym klientom

Marka się „zwija”

Gdy widzisz stronę internetową, która nie jest aktualizowana, od miesięcy czy lat nie pojawiają się na niej nowe wpisy na blogu czy w aktualnościach, to co sobie pomyślisz? To oczywiste: firma być może już nie istnieje. Można to porównać do sytuacji, w której odnajdujemy adres jakiejś firmy w Google Maps, zjawiamy się na miejscu, a tam wita nas witryna zaklejona gazetami. Nikt nie chce skorzystać z oferty takiej firmy.

Firma przeżywa poważne problemy finansowe i organizacyjne

Nieatrakcyjny, archaiczny wygląd strony internetowej może sugerować, że firma znalazła się na zakręcie, a problemy finansowe każą jej wyznaczać priorytety inwestycyjne – strona internetowa nie jest jednym z nich. Z punktu widzenia potencjalnego klienta jest to sytuacja bardzo niekomfortowa, ponieważ z reguły nie chcemy ryzykować współpracy z firmą, która w każdej chwili może po prostu zniknąć z rynku.

Marka nie dba o swój wizerunek

W niektórych branżach nie ma to oczywiście aż tak dużego znaczenia, jednak jeśli zależy Ci na tym, aby pozyskiwać klientów niezorientowanych wyłącznie na cenie, to musisz zadbać o wygląd strony internetowej. Nikt nie zapłaci więcej za jakość, której firma nie jest w stanie obronić swoim wizerunkiem.

Firma ma problemy z wydajnością

Zaniedbana strona, której treść nie była od dawna aktualizowana, może również świadczyć o tym, że firma nie ma czasu na zajęcie się tym ważnym elementem swojego wizerunku. Paradoksalnie nie jest to pozytywna obserwacja – klient nie pomyśli, że firma jest tak zawalona pracą, ale że nie radzi sobie z organizacją, nie jest w stanie zwiększyć zatrudnienia, co sugeruje ryzyko opóźnień.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Na naszej stronie korzystamy z plików cookies w celu spersonalizowania reklam, więcej informacji.