Tania, a funkcjonalna. Jaka powinna być strona internetowa na start?

Piotr Kowalczyk
26.04.2023

Początki w biznesie nigdy nie są łatwe. Większość debiutantów w roli przedsiębiorcy nie posiada zaplecza finansowego pozwalającego od razu mocno ruszyć z inwestycjami. Konieczne jest rozważne gospodarowanie wątłym budżetem, również na poziomie marketingu. Z pewnych narzędzi nie należy jednak rezygnować i z pewnością zaliczymy do nich stronę internetową.

Na start w zupełności wystarczająca może być tania strona, która jak najbardziej spełni kryterium funkcjonalności i będzie godnie reprezentować markę w Internecie. Podpowiadamy, czym powinna się charakteryzować strona na start, dla początkującej firmy.

Sugestia eksperta: „Strona internetowa to podstawowy ślad działalności przedsiębiorstwa i furtka do pozyskania klientów online, co w dzisiejszych realiach jest po prostu niezbędne. Strona internetowa oraz jej składniki, na czele z domeną, są kluczowe dla funkcjonowania przedsiębiorstwa na rynku, dlatego trzeba o nią dbać, regularnie modernizować oraz uzupełniać o nowe treści.” Źródło: https://solumagroup.pl/blog,ac99/niematerialne-skarby-twojego-biznesu-o-ktore-szczegolnie-warto-zadbac,1843

Responsywność

Na szczęście dziś nie trzeba już słono dopłacać za przystosowanie strony do poprawnego wyświetlania na małych ekranach. Responsywność jest niezbędna, biorąc pod uwagę fakt, że już zdecydowanie więcej osób kupuje w sieci z poziomu telefonu niż komputera. Analizując oferty agencji koniecznie upewnij się, czy strona na start będzie responsywna.

Przejrzysty układ

Tania strona internetowa na start nie musi być dziełem sztuki. Ważniejsze jest to, aby w czytelny i atrakcyjny sposób prezentowała ofertę przedsiębiorstwa – na tym etapie chodzi przede wszystkim o pozyskiwanie nowych klientów, niekoniecznie tych docelowych.

Liczy się więc przejrzystość strony, co pozwoli każdemu użytkownikowi szybko zapoznać się z ofertą i kompetencjami przedsiębiorstwa. W zupełności wystarczą 2-3 zakładki (O firmie, Oferta oraz Kontakt).

W poradniku czytamy: „Chcąc maksymalnie ograniczyć koszt produkcji firmowej strony internetowej należy skrócić etap jej projektowania. Najlepszym sposobem na to jest sięgnięcie po gotowy szablon graficzny. Spokojnie, to wcale nie oznacza, że Twoja strona będzie wyglądać tak samo jak setki innych. Szablon zostanie oczywiście dopasowany do identyfikacji wizualnej Twojej marki. Chodzi tutaj tylko o to, aby uniknąć projektowania layoutu witryny od podstaw.” Źródło: https://portalmarketingowy.pl/strony-www,ac229/tania-i-dobra-strona-internetowa-to-mozliwe-sprawdz-warunki,799

Dobra warstwa tekstowa

Nawet tania strona www za 100 czy 200 złotych musi być wypełniona treścią. Jeśli udało Ci się zaoszczędzić na usłudze programistycznej i graficznej, to zwiększ budżet na copywriting. Dobre teksty mają kluczowy wpływ na prawdopodobieństwo pozyskania klienta z Internetu. Wspierają również proces budowania atrakcyjnej marki przedsiębiorstwa.

Pamiętaj o poradach Google:Używaj słów, których ludzie używają do wyszukiwania Twoich treści, i umieszczaj je w widocznych miejscach na stronie, takich jak tytuł i główny nagłówek, oraz w innych obszarach treści, np. w tekście alternatywnym i tekście linku.”
Źródło: https://developers.google.com/search/docs/essentials?hl=pl

Umożliwienie kontaktu z firmą z poziomu strony

Niezbędnym elementem taniej strony internetowej jest formularz kontaktowy. Nie musi, a wręcz nie powinien być nadmiernie rozbudowany. Chodzi wyłącznie o to, aby wykorzystać zdobyte zainteresowanie potencjalnego klienta i umożliwić mu szybkie wysłanie zapytania ofertowego bez konieczności opuszczania strony.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Na naszej stronie korzystamy z plików cookies w celu spersonalizowania reklam, więcej informacji.