Strona internetowa warsztatu samochodowego: co musi się na niej znaleźć?

Mateusz Rąbalski
28.05.2024

Strona internetowa to podstawowe źródło informacji o firmie, a coraz częściej także główny kanał pozyskiwania klientów. Nieco w awangardzie tego nurtu pozostają warsztaty samochodowe, których właściciele wciąż wychodzą z założenia, że najlepsza dla nich jest poczta pantoflowa i marketing offline. To poważny błąd. Jeśli chcesz zadbać o stabilność swojego biznesu w tej branży, to potrzebujesz profesjonalnej strony www. Sprawdź, co koniecznie musi się na niej znaleźć.

Historia warsztatu

Nawet krótki, ale angażujący opis firmy może zbudować zaufanie do warsztatu i przekonać nieznających go klientów do skorzystania z usług właśnie tego punktu.

Opis usług

Na stronie bezwzględnie musi się znaleźć szczegółowy opis oferowanych usług (np. naprawy mechaniczne, serwis klimatyzacji, wymiana opon, diagnostyka komputerowa), aby klient wiedział, jakie prace może zlecić w warsztacie.

Warto również podać informację o specjalizacjach warsztatu, np. w obszarze konkretnych marek samochodów lub typów napraw.

Cennik

Nawet jeśli nie masz sztywnego cennika, to i tak umieść na stronie choć przybliżone ceny podstawowych usług, co pomoże klientom w zorientowaniu się, czy w ogóle stać ich na skorzystanie z Twojej pomocy.

Opis zespołu

Warto pochwalić się swoimi mechanikami, których kompetencje są największą wartością warsztatu. Podkreśl doświadczenie pracowników, ich kwalifikacje, specjalizacje etc.

Galeria

Autentyczne zdjęcia z typowego dnia pracy warsztatu pomagają budować zaufanie do marki i pokazują „ludzką” twarz firmy.

Skutecznym zabiegiem są także zdjęcia samochodów przed i po naprawie, które mogą świadczyć o wysokiej jakości wykonanych usług.

Opinie klientów

Pozytywne opinie i referencje od zadowolonych klientów mogą przekonać kolejne osoby do skorzystania z usług warsztatu.

Blog/Faq

Publikowanie wartościowych artykułów, porad i odpowiedzi na często zadawane pytania (FAQ) pokazuje wiedzę ekspercką pracowników warsztatu, stanowiąc kluczowy element budowania wiarygodnej, atrakcyjnej marki.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie