Siła minimalizmu czy ułańska fantazja? Cechy wizerunku twojej marki

Piotr Kowalczyk
26.11.2020

Jeśli jesteś właścicielem firmy lub właśnie się zastanawiasz nad otwarciem własnego biznesu, z pewnością nieobce jest ci pojęcie marketingu i wszystkiego, co związane z promocją marki. Współcześnie obowiązuje zasada swoistego trójpodziału. Składa się na nią marketing bezpośredni, pośredni oraz internetowy. Sporą rolę odgrywają kwestie związane z wizualną stroną promocji biznesu. Jak skutecznie dotrzeć do klienta? Która droga będzie najłatwiejsza?

Grafika – podstawa i początek działań promocyjnych

Niektórzy uznają, że najlepszym rozwiązaniem, jeśli chodzi o graficzną stronę marketingu, jest potęga minimalizmu. To on, w swoich kontrastowych, czarno-białych barwach przemawia najgłośniej i sprawdza się doskonale w każdej sytuacji. Inni z kolei uważają, że wyróżnić się należy kolorami, barwną mozaiką i szaleństwem bez konkretnego ładu.

Obie te szkoły mają swoich zwolenników i przeciwników wśród guru graficznych. Warto jednak mądrze rozporządzać swoim logotypem i wykorzystać je do promocji w różnych dziedzinach. Świetnie sprawdzają się do tego gadżety, szczególnie te biurowe.

Szczególnie dobrze jest pomyśleć o całorocznej promocji w takiej postaci jak kalendarze biurkowe czy te naścienne. To świetny sposób na długotrwałą reklamę. Podobnie sprawa ma się z imiennymi notatnikami (te z kolei pozwalają nawiązać bezpośrednią relację z danym klientem), długopisami czy zabawnymi, elektronicznymi gadżetami, których popularność ostatnio bardzo wzrosła. Wydrukowane logo jest sporą szansą na sukces.

Nie zapominajmy także o marketingu internetowym, który ma dzisiaj niesamowicie duży wpływ na to, jak widoczna jest nasza marka. Jeśli nie ma cię w Internecie, zapewne nie istniejesz!

Gdzie się promować? Potęga stereotypu!

Najskuteczniejsza reklama to ta, która trafia do konkretnego, sprecyzowanego odbiorcy, który jest potencjalnym klientem. Nie jest sztuką roznieść tysiąc ulotek dotyczących luksusowego towaru w okolicach akademików albo promować rozwiązania do małych mieszkań na dzielnicy willi i domów jednorodzinnym. Target to w tym przypadku słowo-klucz. Powinniśmy określić swoich potencjalnych klientów na podstawie badań i analiz, a następnie skierować do nich konkretny przekaz.

Wziąć tu należy pod uwagę takie parametry, jak płeć, wiek, status społeczny czy sytuację rodzinną. Nie bez powodu reklamy w trakcie seriali melodramatycznych skierowane są głównie do kobiet w średnim wieku, zaś te, które przerywają emisję filmów sensacyjnych to często reklamy środków na męską potencję. Wydawać by się mogło, że to krzywdzące stereotypy, tymczasem niestety okazują się one najskuteczniejsze. Dlatego odpowiednio wykupiona reklama – w Internecie, na gadżetach takich jak długopisy czy kalendarze biurkowe, ulotki i broszury informacyjne powinny trafić do tych, którzy ich treść przyswoją najlepiej. To nie jest łatwe, ale z pomocą odpowiednich narzędzi możemy zyskać szerokie grono stałych klientów, którzy zapewnią naszej firmie zyski i większy sukces.

Artykuł partnera

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.