Jednym z najważniejszych zadań stojących przed przedsiębiorcą jest doprowadzenie do sytuacji, w której marka jego firmy jest rozpoznawalna nie tylko w wąskiej grupie docelowej. To oczywiście wymaga nakładów inwestycyjnych i czasu, ale sumarycznie takie podejście bardzo się opłaci. Rozpoznawalna marka przedsiębiorstwa ma bezpośrednie przełożenie na oszczędności. Kilkoma przykładami dzielimy się z Tobą w naszym poradniku.
Silna, rozpoznawalna marka nie musi już tyle inwestować w działania reklamowe. Może sobie pozwolić na ograniczenie ekspansji marketingowej, a także na realizowanie kampanii skierowanych bezpośrednio do konkretnej grupy klientów. Największe koszty generuje reklama, której celem jest zdobycie rozpoznawalności i uświadomienie konsumentom faktu istnienia marki. Znany i ceniony brand nie musi już w to inwestować.
Mamy tutaj na myśli negocjowanie cen zarówno z podwykonawcami, jak i np. agencjami marketingowymi. Znana marka przyciąga niczym magnes. Każdy chce z nią współpracować, ponieważ ma to bezpośredni wpływ na jego prestiż. Dlatego silne marki mogą łatwiej negocjować warunki współpracy, ponieważ zawsze dają „gratis” w postaci możliwości pochwalenia się współpracą z nimi w swoim portfolio.
Marka, która jest rozpoznawalna i ma duże grono klientów nie jest skazana na walkę o rynkowy byt. Jej przewaga polega na sympatii konsumentów, wiarygodności, świadomości jej istnienia. Dlatego rozpoznawalne przedsiębiorstwa nie muszą już obniżać cen swoich usług czy produktów, ponieważ klienci wybierają ich ofertę z zupełnie innych powodów.
Co prawda silne i rozpoznawalne marki powinny zatrudniać najlepszych fachowców w branży, ale z drugiej strony mają ułatwione zadanie w zakresie ich pozyskiwania. Nie ma chyba programisty, który nie chciałby pracować dla Google czy Apple, nawet jeśli w innych firmach mógłby liczyć na lepsze wynagrodzenie. To właśnie fenomen marki, która skuteczniej pozyskuje talenty i nie musi wydawać ogromnych pieniędzy na żmudne, czasochłonne i nieefektywne procesy rekrutacyjne.