Nawet prowadząc biznes można znaleźć trochę czasu na nudzenie się w Internecie. Większość przedsiębiorców korzysta z mediów społecznościowych, które są źródłem niezobowiązującej rozrywki, kontaktu ze znajomymi, inspiracji zakupowych czy wymiany poglądów. Pamiętaj natomiast, że jeśli występujesz w social media pod imieniem i nazwiskiem, a w opisie masz dodatkowo info o działalności, to automatycznie Twoje profile stają się elementami kreowania wizerunku przedsiębiorstwa. Dlatego warto uważać na pewne zachowania, które omawiamy w naszym poradniku.
Oczywiście będąc przedsiębiorcą nie przestajesz mieć swojego zdania, które jak najbardziej możesz wyrażać w mediach społecznościowych. Licz się jednak z tym, że Twoje opinie mogą oddziaływać na postrzeganie marki, którą reprezentujesz. Dlatego radzimy unikać tematów, które wywołują bardzo silne, niezdrowe emocje w społeczeństwie.
Gdy ktoś zaczepia Cię w mediach społecznościowych i ewidentnie jest to troll czy prowokator, to po prostu sobie odpuść. Wdawanie się w pyskówki jest nikomu niepotrzebne, a już na pewno nie marce Twojego przedsiębiorstwa. Nie daj się sprowokować, nie kłóć się z obcymi ludźmi, ponieważ może to mieć negatywny wpływ na postrzeganie Twojego biznesu.
To, jakie profile obserwujesz w mediach społecznościowych, może wiele powiedzieć na Twój temat. Nie licz na to, że nie będzie to mieć przełożenia na wizerunek Twojej marki. Tych rzeczy nie da się trwale oddzielić – zwłaszcza, gdy prowadzisz jednoosobową działalność i jesteś twarzą całego projektu biznesowego.
W mediach społecznościowych także obowiązuje trochę już dziś zapomniana netykieta. Na pewno nie warto ulegać powszechnej młócce słownej, ale dbać o dobrą jakość języka, poprawne używanie słownictwa, interpunkcję, ortografię i składnię. To wyróżni Twoje profile oraz może mieć pozytywne przełożenie na wizerunek reprezentowanej przez Ciebie marki.