Profesjonalna stopka maila – niedoceniany element budowania marki przedsiębiorstwa

Maciej Piwowski
30.08.2023

Stopka maila to niby nic takiego. Ot, zwykły podpis i zbiór podstawowych informacji na temat firmy oraz reprezentującego ją autora wiadomości. Okazuje się jednak, że stopka może mieć bardzo duży wpływ na postrzeganie marki przedsiębiorstwa, o czym przekonujemy w naszym poradniku.

Uwiarygodnienie autora wiadomości

Podstawowym celem stworzenia profesjonalnej stopki maila jest nadanie wiarygodności osobie, której imię i nazwisko widnieje w polu „nadawca”. Odbiorca wiadomości widząc, że napisał do niego ktoś, za kim stoi przedsiębiorstwo mające swoją identyfikację wizualną, nazwę, adres www i numery telefonów, o wiele chętniej zapozna się z treścią maila i potraktuje ją poważnie.

Atrakcyjna prezentacja przedsiębiorstwa

Stopkę maila warto traktować jako namiastkę reklamy, folderu czy nawet ulotki. W dobie cyfrowego kontaktu z potencjalnymi klientami należy wykorzystywać każdą okazję do tego, aby zaprezentować markę przedsiębiorstwa w możliwie jak najatrakcyjniejszym wydaniu – a profesjonalny projekt stopki maila idealnie się w to wpisuje.

Zwiększenie rozpoznawalności znaku marki

Umieszczając logo marki przedsiębiorstwa w stopce maila siłą rzeczy inwestujemy w jego popularyzację. Znak marki będzie kojarzony przez odbiorców wiadomości, nawet po dłuższym czasie, jeśli aktualnie nie zdecydują się na skorzystanie z oferty. Warto wykorzystywać każdą okazję do zwiększania świadomości istnienia marki.

Wzbudzenie zaufania w odbiorcy wiadomości

Jest to szczególnie ważna korzyść w momencie, gdy nawiązujemy kontakt mailowy z nowym potencjalnym klientem, który nie zna ani nadawcy wiadomości, ani stojącej za nim marki. Profesjonalna stopka wzbudza zaufanie i zachęca do zapoznania się z treścią maila, a nawet do udzielenia na niego odpowiedzi, co jest już krokiem w kierunku nawiązania relacji handlowej.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie