Podstawowe sposoby wykorzystania działań PR w procesie budowania atrakcyjnej marki firmy

Piotr Kowalczyk
23.09.2021

Działania Public Relations wciąż są kojarzone przede wszystkim z największymi firmami i międzynarodowymi korporacjami. Tymczasem z powodzeniem mogą po nie sięgać także dużo mniejsze biznesy, które dopiero budują swoją rozpoznawalność i chcą wzmocnić własne marki w branży, grupie docelowej, mediach etc. Sprawdź, jakie podstawowe działania PR są dostępne również dla Twojej firmy.

Komunikaty prasowe

Praktycznie każda firma może przygotować taki komunikat (lub zlecić to agencji PR), a następnie rozpowszechnić go np. w mediach branżowych. Ważne, aby nie tworzyć komunikatów „o niczym”, które nikogo nie zainteresują. Warto pisać o rzeczach ważnych, istotnych dla branży czy przełomowych dla samej firmy, co będzie świadczyć o jej rozwoju i przyczyniać się do kreowania jej atrakcyjnego wizerunku.

Newsletter

Newsletter jest pewną formą komunikatu prasowego, tyle że kierujemy go do wybranej grupy odbiorców – najczęściej osób bazy mailingowej firmy. Newsletter może stanowić ciekawe i skuteczne narzędzie PR, umożliwiając podtrzymanie kontaktu z klientami (również potencjalnymi) i tym samym stopniowo budując zasięg oraz rozpoznawalność firmy w grupie docelowej.

Konferencja prasowa

Konferencję prasową można zwołać z byle powodu, natomiast wskazane jest, aby wiązała się ona z jakimś naprawdę istotnym tematem – takim, który zainteresuje np. lokalne media. Przykładem może być wybudowanie nowej linii produkcyjnej czy planowane zwiększenie zatrudnienia, co będzie mieć pozytywny wpływ na miejscowy rynek pracy.

Wypowiedzi eksperckie

Działania PR powinny być ukierunkowane na wykreowanie eksperckiego wizerunku firmy. W tym celu warto wykorzystywać każdą okazję do wypowiedzenia się w temacie leżącym w zakresie kompetencji np. właściciela biznesu. Wypowiedzi dla mediów świetnie wpisują się w ten kierunek. Gdy więc do firmy zadzwoni np. reporter lokalnego radia z prośbą o wypowiedź do przygotowywanego przez niego materiału, to nigdy nie należy odmawiać!

Wywiady i artykuły sponsorowane

Są to najlepsze sposoby na to, aby głos firmy wybrzmiał w przestrzeni Internetu czy w mediach tradycyjnych. Jest to szczególnie ważne w przypadku tych biznesów, które nie mają jeszcze rozpoznawalnej marki, dlatego nikt nie kontaktuje się z nimi z prośbą o wypowiedź czy udzielenie wywiadu. Można więc wybrać drogę na skróty i postawić na treści sponsorowane.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.