Budowanie marki to bardzo czasochłonny i nierzadko kosztowny proces. Nie masz jednak wielkiego pola manewru, jeśli zależy Ci na tym, aby Twoja firma nie tylko dawała Ci „jeść”, ale też zaczęła cokolwiek znaczyć w branży. Przedsiębiorstwo mające silną markę jest mniej podatne na zmieniające się trendy rynkowe, kryzysy gospodarcze i działania konkurencji. Pamiętaj jednak, że markę trudno się buduje, ale bardzo łatwo można ją zniszczyć. Sprzyjają temu nawet z pozoru niewiele znaczące błędy, które wymieniamy w naszym poradniku.
To poważna skaza na wizerunku marki przedsiębiorstwa, ponieważ z punktu widzenia potencjalnego klienta nieaktualna treść świadczy o tym, że marka o siebie nie dba. Dlaczego więc klient miałby jej zaufać? Zwracamy przy tym uwagę na fakt, iż nie chodzi tutaj tylko o aktualne dane kontaktowe czy właścicielskie. Liczy się również to, aby na stronie internetowej regularnie pojawiały się nowe treści świadczące o tym, że marka żyje, rozwija się i ma swoim klientom coś ważnego do przekazania. Można to robić na przykład w formie prowadzenia bloga czy działu aktualności.
Jeśli w przeszłości założyłeś fanpage marki na Facebooku, to koniecznie sprawdź, kiedy ostatni raz pojawił się na nim jakiś wpis. Rok temu? Jeszcze wcześniej? Uważaj, bo zaniedbany fanpage może bardzo zaszkodzić wizerunkowi Twojej marki. Odwiedzające go osoby mogą uznać, że firma albo nie istnieje, albo przechodzi tak poważny kryzys, że nie ma nawet komu aktualizować profilu. Jeśli brakuje Ci czasu, by dbać o fanpage marki, to zatrudnij do tego profesjonalną agencję.
Mamy na myśli wszystkie elementy bezpośrednio związane z marką i identyfikujące ją w branży, czyli nazwę, slogan, logotyp, layout witryny www czy firmową papeterię. Jeśli w przeszłości sam odpowiadałeś za stworzenie tego wszystkiego, to zgadujemy, że efekt jest – pisząc delikatnie – mierny. Tymczasem marka, która już na pierwszy rzut oka prezentuje się w amatorsko, nie zdobędzie zaufania klientów. Porównaj swoje logo z logo konkurencyjnej firmy. Jest duża różnica? Wiesz zatem, dlaczego ta firma podbiera Ci klientów.
Niby drobiazg, ale uwierz, że w dobie powszechnego poszukiwania firm w Internecie, zdecydowana większość klientów zwraca na takie szczegóły uwagę. Postaw się w sytuacji klienta, który ma do wyboru firmy widniejące pod adresami odpowiednio: www.firma.pl oraz www.firma.wordpress.pl. To oczywiste, że szybciej zaufa tej pierwszej, bo widzi, że zainwestowała ona we własną domenę. Ten drugi adres mówi tylko tyle, że firma chciała zaoszczędzić kilkadziesiąt złotych rocznie na domenie i hostingu, co – sam chyba to przyznasz – nie działa na korzyść jej marki.