Masowy odbiór wiadomości i jego praktyczne wykorzystanie w marketingu

Mateusz Rąbalski
29.06.2021

Dwukierunkowa komunikacja SMS angażuje klientów. A zaangażowani klienci to lojalni klienci, którzy pomagają poszerzać zasięgi Twojej marki i zwiększać sprzedaż. Pozostaje pytanie – w jaki sposób wykorzystać masowy odbiór wiadomości, a przede wszystkim – jakie Twoja firma ma z tego korzyści?

Odbieranie SMS-ów od klientów – jak zacząć?

W każdej kampanii najważniejszy jest cel, który chcesz osiągnąć (np. zwiększenie rozpoznawalności, poprawa wizerunku, sprzedaż). Następnie dobierz to tego swój własny wirtualny numer telefonu – w wersji krótkiej, premium lub długiej, stwórz wiadomości SMS i obserwuj wyniki.

Masowy odbiór wiadomości SMS pozwoli Ci na:

  • zebranie w uczciwy sposób bazy odbiorców, do których potem będziesz regularnie wysyłać SMS-y marketingowe;
  • angażowanie społeczności w życie marki, w tym zwiększenie lojalności i zaufania;
  • poszerzenie zasięgów marki poprzez ciekawe akcje promocyjne;
  • poprawę jakości Twoich usług – dzięki informacji zwrotnej o obsłudze;
  • zwiększenie zysków ze sprzedaży (odbiorca, który wysyła SMS, aby otrzymać kod, na pewno z niego skorzysta i być może będzie korzystał z ofert marki później).

Jak wykorzystać dwukierunkową komunikację SMS w marketingu?

  • Ankiety mobilne od klientów

Wykorzystują je najczęściej firmy usługowe, np. po rozmowie z konsultantem operatora komórkowego proszą o ocenę jakości pomocy. O obszerną recenzję ciężko, a postać krótkiej wiadomości SMS z konkretną liczbą od 1 do 10 zwiększa Twoje szanse na otrzymanie informacji zwrotnej.

Dzięki temu wiesz, jak klienci postrzegają Twoje usługi i możesz zwiększać ich jakość, poprawiając jednocześnie swój wizerunek.

  • Potwierdzenia zapisu na wydarzenia czy wizytę

Klasyczny e-mail Twoi klienci mogą przeoczyć, a tym samym zapomnieć o potwierdzeniu wizyty na organizowane przez Ciebie wydarzenie. SMS-y odczytujemy i robimy to praktycznie natychmiast po ich otrzymaniu. Dzięki temu budujesz zaufanie i pozytywny wizerunek firmy, która troszczy się o swojego klienta.

Najczęściej wykorzystują go lekarze do potwierdzania wizyt, ale możesz również wykorzystać go do potwierdzeń zapisu na szkolenia lub webinary.

  • Organizacja konkursów SMS

Na zasadzie – odpisz i wygraj. Mogą to być również SMS-y w formie quizu po odbytym szkoleniu, sprawdzające wiedzę. Osoby, które uzyskają największą ilość poprawnych odpowiedzi, wygrywają ciekawe gadżety.

Nie zapominajmy, że dwukierunkowa komunikacja SMS może zachęcać klientów do odbioru specjalnych zniżek, np. po wpisaniu konkretnego hasła. Dzięki temu wpływamy jednocześnie na sprzedaż, zaangażowanie klientów i budujemy przyjazny wizerunek marki.

Angażowanie klientów w życie marki

Wykorzystaj zabawę do promowania przyjaznego wizerunku swojej marki. Sprytnie przeprowadziła to Coca-Cola. W przestrzeni miejskiej pojawiły się interaktywne billboardy z butelkami oraz zachętą do wysłania SMS z imionami. Wpisane imiona dosłownie chwilę po wysłaniu wiadomości pokazywały się na billboardzie.

W taki sposób możesz legalnie i szybko zebrać bazę swoich kontaktów – wystarczy, że umieścisz stosowny wpis w regulaminie akcji.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie