Marketing treści, nazywany również content marketingiem, to bardzo popularna strategia budowania rozpoznawalnej, zaufanej marki przedsiębiorstwa. Jej podstawowa zaletą jest to, że może po nią sięgnąć praktycznie każda firma – nie wymaga dużych nakładów finansowych, ani wdrażania skomplikowanych kampanii.
Marketing treści to strategia obliczona na kreowanie atrakcyjnego wizerunku marki przedsiębiorstwa poprzez jakościowe, angażujące treści – przede wszystkim artykuły, teksty poradnikowe, ale też wpisy w mediach społecznościowych czy coraz częściej materiały wideo.
W ramach prowadzenia działań content marketingowych można sięgnąć po takie narzędzia, jak:
Marketing treści przede wszystkim pozwala sukcesywnie budować ekspercki wizerunek marki przedsiębiorstwa, co z kolei ma przełożenie na wzrost zaufania do firmy i jej oferty. Klienci, którzy natrafiają na wartościowe treści w Internecie, zaczynają kojarzyć markę, a kontakt z nią jest dla nich pozytywnym doświadczeniem (zdobywają wiedzę, potrzebne informacje, rozwiązują jakieś problemy etc.).
Ogromną zaletą marketingu treści jest również wsparcie dla działań SEO (wartościowe artykuły są dobrze oceniane przez Google, co przyczynia się do sukcesywnego poprawiania pozycji strony w wyszukiwarce) oraz możliwość zaprezentowania potencjału merytorycznego marki, co z kolei pozwala przekonać do zakupu produktu/usługi klientów niemających wcześniej do czynienia z ofertą przedsiębiorstwa.