Jak znaleźć miejsce dla nowej marki na zabetonowanym rynku?

Piotr Kowalczyk
30.08.2022

Nowa marka zawsze na początku ma ciężko. Zwłaszcza, jeśli wchodzi na dość sformatowany rynek, na którym od lat dominuje kilka powszechnie znanych podmiotów. Przekonanie do siebie konsumentów jest szalenie trudnym zadaniem, ale można to zrobić stosując się do kilku podstawowych zasad.

Zaproponowanie bardzo dobrego stosunku ceny do jakości

Nowa marka musi się podwójnie postarać, aby wyróżnić się na tle konkurencji i dać konsumentom dobry powód do wybrania akurat jej oferty. Takim powodem może być oczywiście naprawdę fajna cena. Zaznaczamy przy tym, że cena znacznie niższa od rynkowej średniej może przynieść odwrotny efekt i przestraszyć konsumentów, którzy zaczną podejrzewać bardzo niską jakość produktu czy usługi.

Jak najszybsze pozyskanie przychylnych opinii

Czynnikiem decydującym o wybraniu danej marki często są dla nas opinie innych. Dlatego każda marka stara się pozyskiwać jak najwięcej opinii dotychczasowych klientów, co uwiarygadnia jej ofertę. Jako właściciel nowej marki musisz szczególnie intensywnie zbierać opinie, m.in. oferując jakiś atrakcyjny gratis za ich wystawienie.

Edukowanie konsumentów

Świetnym pomysłem na zdobycie zaufania konsumentów jest postawienie na edukację. Idealnie sprawdzi się tutaj kampania content marketingowa, w ramach której marka może uświadamiać swoich klientów, jakie są jej wartości, dlaczego jej produkty i usługi są konkurencyjne, dlaczego warto je wybrać, na co zwracać uwagę przy zakupie, nie kierując się wyłącznie kryterium rozpoznawalności marki etc.

Zadbanie o atrakcyjny, zaufany wizerunek marki

Wprowadzając nową markę na rynek koniecznie trzeba zadbać o to, aby była ona atrakcyjna dla klientów pod względem wizualnym i czysto wizerunkowym. Kluczowe znaczenie ma zainwestowanie w profesjonalną identyfikację marki, a więc nazwę, logo, kolorystykę oraz wszelkie inne elementy, z którymi będą się stykać konsumenci.

Dobrym przykładem będą tutaj chińskie marki oponiarskie, które coraz śmielej poczynają sobie na rynku do tej pory zdominowanym przez europejskie i japońskie firmy. Nieznane wcześniej marki szybko zdobyły sobie popularność dzięki przemyślanej i konsekwentnej strategii wizerunkowej.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie