Jak wyróżnić swoją firmę na rynku usług remontowych?

Antoni Kwapisz
14.12.2023

Kryzys, inflacja, marazm, stagflacja – są branże odporne na te niekorzystne zjawiska. Jedną z nich jest branża usług remontowych. Zapotrzebowanie na porządne ekipy nie maleje, natomiast konkurencja jest silna i coraz częściej sięga po ciężki arsenał w postaci zaniżania cen. Jak funkcjonować w takich warunkach, gdy zależy Ci na wypracowaniu solidnej marki i pozyskiwaniu jak największej liczby klientów z polecenia? W naszym poradniku znajdziesz kilka sposobów na to, jak wyróżnić swoją firmę na rynku usług remontowych.

Nowoczesna strona internetowa

Aż trudno uwierzyć, że wiele firm remontowych wciąż nie dostrzega potrzeby posiadania strony internetowej. Tymczasem Internet jest dziś podstawowym kanałem pozyskiwania klientów. Nowoczesna, funkcjonalna strona, na której są opisane wszystkie świadczone usługi wraz z cenami, jest galeria zrealizowanych inwestycji i opis członków zespołu, to świetne narzędzie do zbudowania zaufania – bezcennej przewagi konkurencyjnej na rynku usług remontowych.

Różne kanały kontaktu z klientami

Choć podstawą w przypadku usług remontowych pozostaje kontakt telefoniczny, to nie zapominajmy, że dziś remonty mieszkań i domów zleca już pokolenie wychowane w erze Internetu. Dzisiejsi 20-, a nawet 30-latkowie preferują zupełnie inne kanały kontaktu, w tym mail, chat czy aplikacje typu WhatsApp, Messenger etc. Udostępnienie tych kanałów może z miejsca wyróżnić firmę remontową na rynku.

Atrakcyjna identyfikacja wizualna

Jeśli do tej pory nie dbałeś o wizerunek Twojej firmy remontowej, to czas nadrobić zaległości i poszukać na tym polu dużej przewagi nad konkurencją. To niby drobiazgi, ale jakże inaczej podchodzi się do firmy, której pracownicy zjawiają się na miejscu w firmowych uniformach, z logo marki przedsiębiorstwa naszytym na plecach, wysiadają z oklejonego samochodu etc.

Warto również zadbać o takie szczegóły, jak atrakcyjna, wyróżniająca się i łatwa do zapamiętania nazwa firmy, slogan oraz kolorystyka. Są to detale, które budują wizerunek firmy w oczach klienta i sprawiają, że jest skłonny zapłacić więcej, oczekując adekwatnej jakości świadczonych usług (zasugerowanej przez profesjonalną prezencję przedsiębiorstwa).

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie