Jak usprawnić zarządzanie profilami firmy w mediach społecznościowych?

Maciej Piwowski
04.06.2020

Media społecznościowe są obecnie standardowym kanałem komunikacji z klientami. Korzysta z nich ogromna liczba firm, przy czym nie wszystkie czerpią z tego wymierne korzyści. Mnóstwo firmowych profili jest zaniedbanych, mało atrakcyjnych, a to bardziej szkodzi wizerunkowi przedsiębiorstwa, niż go wzmacnia. Jak zatem usprawnić zarządzanie profilami firmy w mediach społecznościowych? Mamy dla Ciebie kilka wskazówek.

Wyznacz osobę odpowiedzialną za social media

Może to być jeden z „ogarniętych” pracowników, albo Ty sam. Jeśli uczciwie przyznasz, że nikt z Twojej firmy nie nadaje się do prowadzenia profili w mediach społecznościowych, to nie pozostanie Ci nic innego, jak zlecić to zadanie komuś z zewnątrz – na przykład agencji social media. Takie rozwiązanie, choć oczywiście wiąże się z kosztami, na dłuższą metę może być zdecydowanie najlepszym pomysłem. Nie ma sensu trwonić czasu pracowników na coś, na czym się nie znają.

Jeśli dany portal nie jest niezbędny, zrezygnuj z niego

Częstym błędem popełnianym przez przedsiębiorców jest płynięcie z nurtem i zakładanie profili firmy we wszystkich możliwych mediach społecznościowych. Zastanów się więc, czy na pewno potrzebujesz obecności np. na Instagramie, który jest jednak bardzo specyficznym portalem. Facebook – jasna sprawa, ogromna baza użytkowników, skuteczny kanał komunikacji. Ale np. Tik Tok? Czy Twoi klienci rzeczywiście tam zaglądają?

Zdecyduj, jak bardzo chcesz angażować się w obsługę firmowych profili

To bardzo odpowiedzialna decyzja, którą musisz dokładnie przemyśleć. Nie daj sobie wmówić, że każda firma musi dziś być obecna we wszystkich mediach społecznościowych, bo to po prostu nieprawda. Zastanów się, czy i w jakim stopniu zamierzasz pozyskiwać klientów z social mediów czy też wykorzystywać je do wzmacniania wizerunku marki. Jeśli z góry wiesz, że nie masz na to ani czasu, ani pieniędzy, to ogranicz aktywność swojej firmy w mediach społecznościowych do podstawowych działań, np. cotygodniowego uzupełniania tablicy czy aktualizowania danych kontaktowych.

Automatyzacja

Na rynku jest mnóstwo narzędzi umożliwiających daleko idącą automatyzację działań w mediach społecznościowych. Niektóre są płatne, inne darmowe. Takie narzędzia rzeczywiście są bardzo przydatne, o ile w ogóle planujesz ekspansję w kierunku social mediów. Na pewno warto skorzystać z systemów automatyzujących reklamę np. na Facebooku.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie