Jeśli masz prywatny profil na Facebooku (a pewnie tak jest), to być może nie do końca zdajesz sobie sprawę, że to, co na nim publikujesz, może mieć istotny wpływ na odbiór Twojej marki biznesowej. Czyli: jesteś właścicielem firmy, pewnie także aktywnej w mediach społecznościowych, ale nie masz świadomości, że Twoja prywatna aktywność na Facebooku w pewnym stopniu decyduje o postrzeganiu marki przedsiębiorstwa przez klientów. Teraz, gdy już to wiesz, powinieneś zwracać uwagę na kilka bardzo istotnych szczegółów. Omawiamy je w naszym poradniku.
Wiemy, że to trudne, bo na pewno masz swoje poglądy na wiele spraw. Uważaj jednak, w jakich tematach zabierasz głos na swoim prywatnym koncie facebookowym. Twoje opinie, choć osobiste i niekoniecznie zgodne z filozofią przedsiębiorstwa, mogą bardzo nie spodobać się klientom, którzy trafią na Twój prywatny profil.
Przykładowo: masz firmę, która oferuje środki do ochrony przed patogenami chorobotwórczymi (maski, rękawice etc.). Jednak na prywatnym profilu publikujesz treści sugerujące, że zagrożenie ze strony takich patogenów jest mistyfikacją. To wizerunkowy i biznesowy strzał w kolano.
Kłótliwość nie jest dobrą cechą charakteru, a już szczególnie nie przystoi właścicielowi biznesu. Jeśli na oficjalnej stronie internetowej firmy podkreślasz, że przedsiębiorstwo jest bardzo proklienckie, dba o dobre relacje z kupującymi i zawsze służy im pomocą, po czym wykłócasz się z innymi użytkownikami na prywatnym profilu, to mamy tutaj do czynienia z klasycznym dysonansem. Twój klient może czuć się zagubiony i obawiać się, że równie agresywnie będziesz próbował obsłużyć np. jego reklamację.
To bardzo ważna wskazówka, którą koniecznie powinieneś wykorzystać. Szacuje się, że nawet co druga informacja kolportowana w mediach społecznościowych może być fake newsem. Bardzo uważaj więc na to, co udostępniasz, aby nie wystawić swojej marki biznesowej na śmieszność.
Podejmowanie prób zrobienia czarnego PR-u konkurencji jest nie tylko w złym guście, ale też stanowi czyn nieuczciwej konkurencji, co może mieć swoje konsekwencje prawne. Poza tym będąc aktywnym na profilach innych marek z Twojej branży niejako kierujesz na nie uwagę swoich klientów, co może spowodować, że część z nich zapozna się z korzystniejszą ofertą.