Twoja firma to marka, która ma określone cechy i z czasem (jeśli robisz cokolwiek w tym kierunku) zaczyna być kojarzona przez klientów. Posiadanie rozpoznawalnej, a najlepiej popularnej marki, to gwarancja sukcesu biznesowego. Problem w tym, że pozytywny wizerunek może zostać łatwo nadszarpnięty, a w dobie Internetu nawet jedna zła opinia potrafi narobić ogromnych szkód. Jak temu przeciwdziałać? Jak dbać o wizerunek swojej marki? Poznaj najważniejsze zasady.
Jeśli nie masz potężnych funduszy na szybkie wypromowanie swojej marki, postaw na sprawdzoną metodę małych kroków. Najważniejsze jest to, aby sumiennie pracować na zaufanie klientów. Świadcz usługi na wysokim poziomie, dbaj o wysoką jakość produktów, a zobaczysz, że to przyniesie efekty. Pamiętaj, że około 80% współczesnych konsumentów przed podjęciem decyzji o zakupie szuka opinii i porad w sieci. Jeśli Twoi klienci będą zadowoleni, z pewnością podzielą się pozytywnymi doświadczeniami w Internecie.
Rada
Jeśli sprzedajesz w sieci, np. prowadzisz sklep internetowy czy korzystasz z aukcji internetowych, koniecznie zachęcaj klientów do zostawiania opinii po dokonaniu zakupu. Pozytywne wyłuszczaj, a na negatywne ZAWSZE odpowiadaj.
Ta zasada cały czas obowiązuje i chyba jeszcze nigdy w historii nie miała aż takiego znaczenia, jak obecnie. Dzisiejszy biznes to przede wszystkim wizerunek. Klient wchodząc na Twoją stronę internetową w ciągu kilkunastu sekund wyrabia sobie opinię na temat firmy i decyduje, czy w ogóle zainteresuje się jej ofertą.
Nie możesz więc bagatelizować znaczenia identyfikacji wizualnej. Inwestując w rozwój biznesu nie szczędź środków na profesjonalne logo, dobrą nazwę, świetnie wyglądającą i funkcjonalną stronę internetową, dobrze czytające się teksty. Jeśli spotykasz się z klientami, zawsze miej przy sobie profesjonalnie zaprojektowane i wydrukowane wizytówki, oferty składaj na papierze firmowym i wręczaj je w teczce firmowej. To szczegóły tworzące mocne zaplecze dla wizerunku marki.
Wraz z rozwojem Twojego biznesu, w sieci będzie się pojawiać coraz więcej informacji na jego temat. Nie zawsze pozytywnych – taka już jest specyfika natury klienta. Pewnie zastanawiasz się, w jaki sposób masz przesiać cały Internet i sprawdzić, kto i kiedy wypowiedział się na temat Twojej firmy? Jednym z narzędzi, które Ci to umożliwi, jest funkcja Google Alerts.
Wystarczy wpisać w niej wybraną frazę (np. nazwę Twojej firmy), a natychmiast otrzymasz wyniki. Możesz również ustawić sobie alert. Wówczas Google będzie Cię informować o każdym przypadku pojawienia się nazwy Twojej firmy w jakiejś publicznej wypowiedzi. To pozwoli Ci reagować na negatywne opinie i np. podpytać klienta, dlaczego jest niezadowolony. Taka troska jest bardzo pozytywnie odbierana i pozwala wyjść z kryzysowej sytuacji z twarzą.
Dbanie o wizerunek marki to mozolny proces, który nigdy się nie kończy.