Integracja działań SEO i PPC – na czym to polega?

Krzysztof Jagielski
20.12.2024

SEO (Search Engine Optimization) i PPC (Pay-Per-Click) to dwie zupełnie różne strategie marketingowe, które mogą jednak funkcjonować wspólnie, przynosząc jeszcze więcej korzyści promowanej marce. Wymaga to ścisłej integracji działań SEO i PPC, o czym piszemy w naszym poradniku.

Przeprowadzenie badania słów kluczowych

Punktem wyjścia do integracji SEO i PPC jest zidentyfikowanie najskuteczniejszych słów kluczowych, do czego można wykorzystać kampanię PPC, a następnie te same słowa zastosować w strategii SEO.

Tutaj wykorzystujemy główną zaletę PPC, czyli szybkość uzyskiwania wyników.

Dobra treść

Zarówno treść reklam PPC, jak i „pod SEO”, powinny prezentować bardzo wysoką jakość. Należy zadbać o spójność przekazu tak, aby komunikacja marki była atrakcyjna i dla uczestników ruchu płatnego, i organicznego.

Korzystanie z danych

Kluczem do efektywnego marketingu jest zbieranie i analizowanie danych, najlepiej pochodzących z obu kanałów, co pozwoli lepiej zrozumieć zachowania użytkowników. Wiedząc, dlaczego klienci klikają w te a nie inne reklamy, możemy dopasować sposób komunikacji do ich oczekiwań, podkręcając strategię SEO o odpowiednie treści.

Optymalizacja kosztów

Dzięki integracji działań SEO i PPC możemy optymalnie wykorzystać budżet marketingowy, zyskując dwie „nogi” strategii promocji marki. Nie wydajemy wszystkich środków na reklamy płatne, zaniedbując wyszukiwanie organiczne – i oczywiście odwrotnie. To pozwala realnie obniżyć koszt kampanii, a przy tym poprawić jej efektywność.

Integracja SEO i PPC może dać znakomite rezultaty w postaci nawet zdominowania wyników wyszukiwania na konkretne frazy, gdzie marka będzie zajmować pozycje zarówno w wynikach organicznych, jak i płatnych.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie