Firmowy blog a SEO – czy warto go prowadzić?

Maciej Piwowski
24.07.2021

Czy warto prowadzić firmowego bloga? Czy koszty i wysiłki, powstające w wyniku chęci publikowanie regularnie treści wysokiej klasy, są tego warte? Czy firmowy blog będzie znacząco wpływał na SEO i generowanie ruchu organicznego z wyszukiwarki? Na wszystkie te pytania odpowiadamy poniżej!

Czy warto założyć firmowego bloga?

Udzielając odpowiedzi już na samym początku – zdecydowanie tak. Firmowy blog jest idealnym sposobem na to, by zdobywać nowe leady sprzedażowe, by stawiać siebie w roli eksperta, by informować, że prowadzimy swoją działalność, by generować ruch organiczny czy by pojawiać się na zapytania długoogonowe. O ile więc jego prowadzenie nie jest proste, a przygotowanie treści naprawdę wysokiej jakości albo kosztuje, albo zajmuje wiele czasu, to inwestycja ta jak najbardziej będzie się opłacać w perspektywie czasu.

Powody, dla których warto prowadzi firmowego bloga:

Pozycjonowanie – poszczególne artykuły blogowe będą pojawić się w wynikach wyszukiwania na naprawdę różne frazy. Jeżeli artykuł będzie dobrze zaplanowany i przygotowany, może on sam z siebie osiągnąć naprawdę wysokie pozycje na frazy, które są konkurencyjne. Dzięki temu możemy generować ruch na takie z fraz, które nijak wiążą się bezpośrednio z naszymi produktami czy podstronami ofertowymi. Ciężko jest dopasować zapytania „czy warto kupować zamienniki perfum” do konkretnego produktu, natomiast jest to idealny artykuł blogowy, który może generować olbrzymią ilość zapytać. W takich przypadkach na naszą stronę wejdą użytkownicy, który już niedługo mogą być zainteresowani kupnem naszych produktów.

Dodatkowo Google przychylniej patrzy na strony, na których regularnie publikowana jest nowa, wartościowa treść. Google lubi treść, a coraz chętniej promuje właśnie ją, zamiast podstron ofertowych czy produktowych, przynajmniej na część zapytań. Google często, zamiast podstawiać pod nosy użytkowników produkty, często informuje ich o nich, żeby mogli oni bezpiecznie i świadomie dowiedzieć się o nich więcej, zanim zdecydują się na ich zakup. Dlatego też dostarczanie takiej wiedzy sprawia, że cała domena może pozycjonować się lepiej.

Linkowanie wewnętrzne – linkowanie wewnętrzne znów będzie sprzyjać naszemu pozycjonowaniu się. Z artykułów blogowych możemy bezpośrednio przenosić, z pomocą linków, czytelników do konkretnych produktów czy usług, oferowanych na naszej stornie. Z pomocą tych linków będziemy przenosić również moc danej podstrony, dzięki czemu storna, do której prowadzi link, będzie miała większe szanse na dobre wyniki w wyszukiwarce.

Dodatkowo, w przypadku linkowania wewnętrznego, możemy wykorzystywać nie tylko linki follow, ale również linki exact match, czyli mocno dopasowane, pochodzące z frazą, których nie powinno używać się zbyt często w przypadku pozyskiwania linków zewnętrznych, z innych domen.

Informowanie o działalności i stawianie siebie w roli eksperta – w przypadkach jak powyżej, ktoś, trafiając na artykuł blogowy, dowie się, że dana firma oferuje konkretne produkty, które mogą rozwiązać jego problem. Jest to sposób idealny, by poinformować, że w ogóle się istnieje i sprzedaje czy oferuje usługi, w końcu wielu użytkowników wcale nie musi o nas wiedzieć.

Dodatkowo to również znakomita metoda na to, by ukazać się jako eksperta w danej branży. Dokładne, merytoryczne artykuły, pełne case study i danych, to idealny przykład tego, jak w oczach potencjalnego, przyszłego klienta, można ukazać się jako ekspert w danej dziedzinie – w końcu właśnie dotaczamy mu treści o nieprzeciętnej wartości, czego pewnie nie umiała zrobić nasza konkurencja. A skoro mamy taką wiedzę – na pewno wykorzystamy ją również w przypadku współpracy.

Remarketing - jeżeli użytkownik trafi na naszą stronę bloga, będzie to oznaczało, że właśnie szuka rozwiązania jednego ze swoich problemów. Najprawdopodobniej opcją na jego rozwiązania jest nasz produkt i usługa. Rozwiązywanie problemów polega jednak na tym, że rozwiązania szuka się jakiś czas. Warto jednak przypomnieć o sobie danej osobie, dlatego artykuły blogowe mogą być skutecznie wykorzystywane do remarketingu, czyli proponowania naszych usług i produktów osobom, które już wcześnie odwiedziły naszą stroną. Jest to bardzo trafna metoda promocji, gdyż, jeżeli ktoś był na naszej stornie, to najprawdopodobniej szuka lub będzie szukał produktów i usług, które oferujemy.

Partner materiału: 3-a.pl

Artykuł partnera

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.