Event charytatywny: dlaczego warto?

Jerzy Biernacki
20.02.2020

Event to bardzo szerokie pojęcie, pod które można podciągnąć praktycznie każdy rodzaj imprezy. Firmy zdecydowanie najchętniej inwestują w eventy wizerunkowe (np. gale), edukacyjne (konferencje) oraz integracyjne (imprezy firmowe). Stopniowo jednak rośnie zainteresowanie także eventami charytatywnymi. Choć głównym celem takiej imprezy jest niesienie pomocy, to śmiało można ją wykorzystać także do promocji marki. W jaki sposób? O tym przeczytasz w naszym poradniku.

Event charytatywny, czyli świetne narzędzie wizerunkowe

Każdej firmie zależy na zbudowaniu atrakcyjnego, wiarygodnego i profesjonalnego wizerunku. Takiego, z którym będą się utożsamiać konsumenci. Mocny wizerunek pozwala przetrwać trudne momenty, oprzeć się kryzysom gospodarczym, a nierzadko także ratuje biznes przez upadkiem, gdy dojdzie do jakieś PR-owej katastrofy.

Obecnie bardzo wyraźnym trendem w marketingu jest kreowanie wizerunku firmy odpowiedzialnej społecznie. Część przedsiębiorstw stawia na strategię polegającą na podkreślaniu swojej dbałości o środowisko naturalne – w tym celu np. ogłaszają, że rezygnują z opakowań jednorazowych czy ograniczają zużycie plastiku do produkcji. To jednak powoli staje się wtórne i mało oryginalne. Dlatego wraca „moda” na działalność charytatywną.

Firmy, które kojarzą się z dobroczynnością, zawsze są pozytywnie odbierane przez konsumentów. Jak myślisz, dlaczego np. Polsat czy TVN prowadzą własne fundacje? Na pewno jest w tym element potrzeby niesienia pomocy, ale założymy się, że sam pomysł był motywowany chęcią ocieplenia i ugruntowania wizerunku stacji. Możesz wykorzystać ten schemat, oczywiście na dużo mniejszą skalę.

I tutaj przechodzimy już do kwestii eventu charytatywnego. Może to być dowolna impreza, dla której punktem wyjścia jest chęć wsparcia jakiegoś ważnego celu: leczenia dziecka, wsparcia konkretnej organizacji czy chociażby sfinansowania zakupu wyprawek szkolnych dla najbiedniejszych rodzin z danego miasta. Taka koncepcja znakomicie sprawdza się w przypadku:

  • Koncertów
  • Festynów
  • Bali i gal

Korzyści dla marki

Eventy charytatywne mają ogromną przewagę nad innymi rodzajami imprez firmowych pod jednym zasadniczym względem: bez problemu przyciągają zainteresowanie mediów. Te relacjonując wydarzenie czy dopiero je zapowiadając, zawsze pośrednio lub bezpośrednio promują markę organizatora. W ten oto sposób brand naturalnie zaczyna funkcjonować w świadomości szerokiej grupy odbiorców, w dodatku w bardzo korzystnym kontekście.

Poza tym eventy charytatywne zawsze są dobrą okazją, by się „pokazać”. Dlatego chętnie biorą w nich udział na przykład władze samorządowe, lokalni politycy, przedstawiciele dużego biznesu. Ich popularność przekłada się również na wzrost rozpoznawalności samej marki organizatora. Jest to również świetna okazja do nawiązania cennych kontaktów.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie