Co warto umieścić na banerze reklamowym, by przyciągał uwagę potencjalnych klientów?

Mariusz Siwko
16.09.2020

Banery reklamowe mogą być znakomitym kanałem komunikacji, jeśli zostaną dobrze zaprojektowane. Sprawdź, co warto na nich umieścić i jaka stylistyka jest obecnie najpopularniejsza wśród reklamodawców.

Banery reklamowe – co jest najważniejsze?

Choć wirtualne media przyciągają obecnie więcej uwagi, banery reklamowe wciąż pozostają niezastąpionymi środkami marketingowymi w wielu sytuacjach – od targów po wydarzenia branżowe. Co powinno się na nich znaleźć? Jak zaprojektować je tak, aby przyciągały wzrok, a jednocześnie budowały pozytywny wizerunek firmy?

To oczywiście zadanie projektanta. W wielu przypadkach, zwłaszcza jeśli biznes jest niewielki, podobnie jak środki przeznaczone na poczet reklamy, właściciel czy manager firmy staje się autorem banerów. W niektórych internetowych drukarniach, jak na przykład  https://chroma.pl/pl, możesz całkowicie spersonalizować baner, wybierając nie tylko wymiary, ale również design, teksturę, lakierowanie, barwy i zdobienia.

Banery reklamowe – na co uważać?

Banery reklamowe mogą przybierać bardzo różne formy w zależności od tego, co komunikują i w jakiej branży sytuuje się firma, która zleca ich wykonanie. Jest jednak kilka zasad, które gwarantują ich sukces.

Po pierwsze, warto unikać nadmiaru. Baner zazwyczaj jest wielkoformatowy, jednak duża przestrzeń wcale nie generuje potrzeby wypełnienia treścią za wszelką cenę. Wręcz przeciwnie, warto redukować – zarówno tekst, jak i projekt graficzny. Wybranie mocnego akcentu – czy to tekstowego, czy graficznego – i wyeksponowanie go to klucz do sukcesu. Taki baner z pewnością przyciągnie uwagę w morzu reklamowych komunikatów.

W każdym przypadku warto również zwrócić uwagę na aspekty techniczne. Parametry pliku, takie jak rozdzielczość czy tryb kolorów, mogą uniemożliwić wydruk w dobrej jakości. Dlatego współpraca z kompetentnym grafikiem jest tak ważna – o tym, że plik został niewłaściwie przygotowany do druku, możemy dowiedzieć się bowiem dopiero po otrzymaniu wydruku. To z kolei może narazić Cię na straty finansowe.

Artykuł partnera

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie