Co decyduje o sukcesie w branży budowlanej?

Maciej Piwowski
28.07.2020

Branża budowlana nie cieszy się w naszym kraju dobrą renomą. Panuje przekonanie, że to trochę taki biznesowy dziki zachód, na którym wygrywają nie najlepsi, ale najsprytniejsi. Nie jest również przypadkiem, że to właśnie w branży budowlanej najczęściej odnotowuje się bankructwa i zatory płatnicze. Mimo to w tym sektorze nadal można osiągnąć sukces – niekoniecznie budując wielkie przedsiębiorstwo. Co o tym decyduje?

Dobra marka

Firmy, które wypracują sobie markę w branży budowlanej, nie będą miały większych problemów z pozyskiwaniem zleceń z wolnego rynku. Renoma przekłada się na znajomość marki, a tym samym na większe zaufanie ze strony potencjalnych kontrahentów i inwestorów. W dodatku renomowanym firmom dużo łatwiej jest znaleźć podwykonawców, a na tym przecież opiera się polska branża budowlana.

Dobre referencje

Mają szczególne znaczenie w przypadku świadczenia usług na rzecz inwestorów indywidualnych – powinny o nie dbać głównie firmy remontowe oraz świadczące kompleksowe usługi budowlane na rynku budownictwa jednorodzinnego.

Rozsądnie skalkulowane ceny

Przez rozsądną kalkulację rozumiemy także elastyczność cenową. Sukces w branży osiągają te firmy, które potrafią zaoferować doskonały stosunek ceny do jakości i terminowości świadczonych prac. Jest to kluczowa kwestia w przypadku przedsiębiorstw, które skupiają się na pełnieniu roli podwykonawcy.

Dobry zespół pracowników

Znalezienie porządnych pracowników w branży budowlanej graniczy dziś z cudem, stąd wiele firm ratuje się posiłkami z Ukrainy. Mając jednak dobry zespół, warto w niego inwestować o robić wszystko, co tylko możliwe, aby go utrzymać.

Inwestycje

Firma budowlana, która chce się liczyć w branży, musi inwestować w porządny, profesjonalny sprzęt – nie tylko narzędzia, ale też chociażby odzież roboczą, pojazdy, maszyny. Wszystko to ma wpływ na odbiór i renomę budowanej marki.

Kontakty

Nie oszukujmy się: w polskiej branży budowlanej są one bezcenne. Firmy, które mają kontakty i utrzymują relacje z dużymi graczami, znacznie łatwiej pozyskują atrakcyjne zlecenia. Dlatego gdzie jak gdzie, ale w branży budowlanej nie warto palić za sobą mostów.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie