Budowanie marki w czasach pandemii. Co możesz (i powinieneś) zrobić?

Piotr Kowalczyk
08.04.2020

Nastały trudne czasy dla niemal każdego biznesu. Pandemia COVID-19 mocno bije w niemal wszystkie branże, poza gamingową, farmaceutyczną i dostarczającą środki ochrony osobistej. Nie ma się do łudzić: wiele firm upadnie. Przetrwają te, które albo już wcześniej miały silną markę, albo zaczęły ją wzmacniać w okresie pandemii. To naprawdę jest możliwe, a kilkoma pomysłami dzielimy się z Tobą w naszym poradniku.

Działalność pro bono

Zauważyłeś, jak wiele firm w okresie pandemii uruchomiło tego typu działalność, co automatycznie zwiększyło ich zasięgi np. w mediach społecznościowych? Oczywiście, że powinno to wynikać w pierwszej kolejności z wewnętrznej potrzeby pomagania, ale skoro już prowadzisz biznes, to dlaczego nie miałbyś tego wykorzystać do wzmocnienia swojej marki?

Zastanów się, w jaki sposób Twoja firma może się przyczynić do zwiększenia skuteczności walki z pandemią czy po prostu dodania otuchy zalęknionemu społeczeństwu. Szycie masek, wykonywanie przyłbic, organizowanie darmowych zajęć online – to tylko kilka prostych pomysłów. Takie działania są zawsze dostrzegane, a podejmujące je marki zostają w świadomości konsumentów na dłużej.

Uspokajanie klientów

Jeśli nie chcesz lub nie możesz teraz podjąć żadnej działalności biznesowej, to przynajmniej staraj się zachować kontakt z klientami. Część z nich z pewnością zastanawia się, czy po kryzysie Twoja firma będzie nadal funkcjonować. Dawaj więc co jakiś czas znać, że biznes działa, że nie umiera, że cały zespół niecierpliwie czeka na to, aż znów będzie mógł pracować na pełnych obrotach. Fajnym pomysłem może być chociażby wykorzystanie social mediów do pokazania, że Twoja firma przeszła na model pracy zdalnej. Relacje z home office mogą być bardzo interesujące i także wzmocnić świadomość marki w grupie docelowej.

Real Time Marketing

Real Time Marketing to prowadzenia działań marketingowych ściśle powiązanych z bieżącymi wydarzeniami i odwołujących się do nich. Obecnie tradycyjne formaty reklamy są mało skuteczne, bo i tak mało kto jest skory do wydawania pieniędzy. Zamiast tego zastanów się więc, jak możesz promować markę z myślą o zdyskontowaniu jej popularności po kryzysie, wykorzystując do tego temat pandemii. Poradniki na firmowym blogu? Filmy instruktażowe? Podcasty? Ludzie teraz wyjątkowo potrzebują takich treści, bo przecież siedzą w domach i często się nudzą. Warto to wykorzystać.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie