Blog ekspercki, czyli świetne narzędzie budowania reputacji marki

Marek Szydełko
08.04.2020

Marka, która ma dobrą reputację w branży, jest dużo odporniejsza na zawirowania rynkowe, kaprysy klientów oraz ogólną sytuację gospodarczą. Problemem pozostaje zbudowanie takiej renomy, co wymaga oczywiście wielu inwestycji, systematyczności, dbałości o jakość produktu oraz zwiększania rozpoznawalności marki. Wszystko to składa się na zaufanie konsumentów, którego zdobycie jest kluczem do sukcesu biznesowego. Jednym z najskuteczniejszych narzędzi umożliwiających wypracowanie sobie dobrej reputacji w Internecie jest prowadzenie bloga eksperckiego. Dlaczego warto go mieć i rozwijać?

Blogi firmowe są bardzo popularne

Nie wszystkie firmy zdają sobie z tego sprawę. Można się spotkać z opinią, że pisanie bloga firmowego jest bez sensu, bo nikt na niego nie zajrzy. To błąd. Dobre treści bronią się same, a Google nie rozróżnia ich na te publikowane na portalach, blogach prywatnych czy firmowych. Po prostu poleca czytelnikom te, które są godne uwagi. Podobnie zresztą myślą sami czytelnicy, czyli potencjalni klienci marki.

Merytoryczne treści pozwalają pokazać fachowość marki

Jest to zdecydowanie najważniejsza korzyść płynąca z posiadania i prowadzenia bloga firmowego. Współczesnych konsumentów cechuje wielka nieufność w stosunku do firm, których nie znają. Można to przełamać pokazując potencjalnym klientom, że za marką stoi wiedza, doświadczenie i fachowość. Najłatwiej zrobić to właśnie poprzez merytoryczne wpisy na blogu. Dobra, przydatna treść wyróżnia markę na tle konkurencji. Klient, który będzie mieć do wyboru firmę udowadniającą swój profesjonalizm a tę, która kompletnie o to nie dba, z dużym prawdopodobieństwem postawi na tę pierwszą.

W artykułach można rozwiązywać problemy potencjalnych klientów

Pisząc bloga firmowego warto skupiać się właśnie na potrzebach i dylematach klientów. Nie ma większego sensu wikłać się w treści mocno specjalistyczne – no chyba, że celem jest pozyskanie klienta branżowego. Generalnie jednak dużo lepiej sprawdzają się teksty poradnikowe, a takie można stworzyć w kontekście każdej branży. Czytelnicy cenią sobie treści, w których znajdują jakąś wartość dla siebie, a to zawsze przekłada się na wzrost zaufania do marki.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.