Obowiązkiem pracodawcy jest zapewnienie pracownikom bezpiecznych i komfortowych warunków pracy. Dotyczy to również pracowników biurowych, szczególnie w okresie upałów. Pracodawca może wykorzystać szereg narzędzi, które istotnie poprawią komfort wykonywania obowiązków służbowych w biurze. Kilka propozycji omawiamy w naszym poradniku.
To nie tylko opcja, co wręcz obowiązek. Pracodawca musi zapewnić pracownikom biurowym napoje chłodzące, gdy temperatura powietrza na stanowiskach pracy przekracza 28 stopni Celsjusza. Najlepiej sprawdza się tutaj woda mineralna, a najkorzystniej wypada ta z dystrybutora.
Wentylatory stojące czy biurkowe są dobrym sposobem na poradzenie sobie z wysokimi temperaturami. W dodatku koszt ich zakupu i użytkowania jest znacznie niższy w porównaniu z klimatyzacją. Pamiętajmy natomiast, że wentylatory same w sobie obniżają komfort pracy – hałasują i wywołują nieprzyjemny dla wielu ruch powietrza.
Bez dwóch zdań jest to najlepsza inwestycja w komfort pracowników biurowych. Koszt montażu klimatyzacji można rozliczyć w działalności, a wydatki związane z użytkowaniem klimatyzatorów nie są wcale tak wysokie, jak mogłoby się wydawać.
W pomieszczeniu biurowym z oknem warto zastosować żaluzje lub rolety zacieniające, które skutecznie chronią przed bezpośrednim działaniem promieni słonecznych, obniżając temperaturę wewnątrz budynku nawet o kilka stopni Celsjusza.
W okresie upałów warto zaproponować pracownikom przejście na elastyczny model pracy, z wcześniejszym przychodzeniem do biura i szybszym powrotem do domu (np. praca od 6 do 14). Dobrym pomysłem będzie również wprowadzenie dodatkowych przerw na odpoczynek, regenerację i uzupełnienie płynów.