Jak motywować pracowników w dobie pandemii?

Piotr Kowalczyk
27.05.2020

Bycie liderem to nie prosta sprawa zwłaszcza w obecnej, stresogennej sytuacji, w której z dnia na dzień znalazły się miliony pracowników. W okolicznościach, które wymogły na wielu osobach przejście na tryb home office, właściwe zarządzanie zespołem - jak nigdy wcześniej - stało się kluczem do przetrwania i sukcesu firmy.

Spadek motywacji w kryzysie

Nie jest tajemnicą, że czynniki zewnętrzne (takie jak wynagrodzenie czy atmosfera w pracy) mają ogromny wpływ na poziom zaangażowania i motywacji pracowników.  W sytuacji, w której pieniądze nie mogą być dłużej motywatorem, a dotychczasowe cele uległy rozmyciu, wiele osób zaczęło doświadczać stresu i silnych uczuć niepokoju. Poczucie bezsilności i braku kontroli, które towarzyszą tym zmianom wywołują zniechęcenie do pracy i niepewność tego, jak postępować w tym trudnym czasie.

Przywrócenie motywacji i utrzymanie zaangażowania pracowników stało się teraz prawdziwym wyzwaniem dla liderów i managerów. Zarządzanie zespołem w kryzysie wymaga bowiem nie tylko wdrożenia nowych strategii, narzędzi i usprawnienia komunikacji, ale także przyjęcia zupełnie innego spojrzenia na siebie i podwładnych.

Zrozumienie tego, jak zachowują się ludzie (pracownicy, a także Ty - lider!) w tej nowej rzeczywistości będzie niezbędna do przejęcia kontroli nad sytuacją i podniesienia efektywności całego zespołu.

Szkolenie online: jak utrzymać motywację w zespole? 

Wbrew pozorom, powodzenie zdalnego zarządzania nie zależy wcale od zaawansowanej technologii, a od dobrego managera, który przeprowadzi zespół przez traumatyczny okres zmiany. Odnalezienie się w nowej roli może być przytłaczające dla wielu liderów, dlatego to właśnie z myślą o nich zaprojektowano szkolenie BERNDSON „Utrzymanie motywacji i zaangażowania w zespole”.

Udział w warsztatach online, opartych na innowacyjnej formule Live Training pozwoli rozwinąć potrzebne kompetencje i znaleźć odpowiedzi na szereg pytań, m.in.:

  • Jakie wyzwania stoją przed liderem w trudnych okolicznościach zmiany?
  • Jak komunikować się z zespołem?
  • Jak wspierać pracowników w tej ciężkiej, nieprzewidywalnej sytuacji?
  • Jak modyfikować zachowanie i motywować podwładnych?
  • Jak rozwiązywać problemy?

Świadomość tego, jaką rolę pełni lider w kryzysie i jak działają pracownicy będzie pierwszym krokiem do pracy nad utrzymaniem morale zespołu i poprawą produktywności. 

W programie szkolenia uwzględniono najważniejsze narzędzia do pracy nad motywacją m.in. Arkusz rozwiązywania problemów R. Diltsa i Technika Okna Johari. Wiedza i metody, w które zostanie wyposażony uczestnik szkolenia umożliwią zaprojektowanie procesu komunikacji i mechanizmów wsparcia niezbędnych do podniesienia motywacji, a tym samym dadzą organizacji realną szansę na wyjście z impasu.

Artykuł partnera

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie